۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۷۵۸۲۶
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

ساده ترین و کم هزینه ترین شرایط برای اقامه نماز در جامعه مهیا شود

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این که درباره مسأله تمهید نسبت به نماز باید ساده ترین و کم هزینه ترین شرایط برای کسانی که می خواهند نماز را اقامه کنند، مهیا کرد، گفت: باید هر فردی که برای ترویج فرهنگ نماز فعالیتی را انجام داده تشویق شود؛ چرا که اینها در مقابل شیطان‌های داخلی و خارجی به این فریضه کمک می‌کنند.
محمود مظفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، ظهر امروز در همایش سراسری نماز استان خوزستان که در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، برگزاری چنین همایش هایی را از جلسات روحانی و معنوی در جامعه برشمرد و ابراز داشت: از امروز در هر مجموعه خود باید یک قدم برای اقامه نماز برداشت تا اثرات آن در جامعه مشهود شود.

وی با اشاره به این که باید بررسی کنیم که برای اقامه نماز چه کار مثبتی انجام شده و برای ایجاد اثرات آن و رسیدن به جایگاه واقعی آن چه اقداماتی لازم است، ادامه داد: در جامعه نمازخوان بسیار است اما تلاش ها برای آن است که نماز اقامه و بر تعداد اقامه کنندگان افزوده شود.

این مقام مسؤول با اشاره به این که در حوزه نماز باید به 5 واژه پرداخته و عمل شود که به ترتیب تبلیغ، تعلیم، تمهید، تمجید و تعمیق هستند، بیان داشت: هر کدام از ما در هر جایگاهی نسبت به نماز وظیفه تبلیغی و ترویجی داریم و در قرآن خداوند توصیه بسیاری کرده که نسبت به نماز خود و دیگران مسؤول هستیم.

مظفر با اشاره به این که در عرصه نماز همه کسانی که مسؤول بودند در آخرت پاسخگو هستند؛ چراکه در برابر خانواده و همکارانمان مسؤول هستیم و باید در جهت اقامه نماز تلاش کرد، خاطرنشان کرد: در خصوص تعلیم و آموزش نماز، نباید اجازه دهیم که این فریضه به عنوان اولویت آخر تبدیل شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که در حکومت اسلامی زندگی می کنیم که براساس دین و نماز برپا شده و یک وظیفه جدی در این باره داریم، ادامه داد: در هر بخشی که مشغول هستیم مسائل مرتبط با نماز آموزش داده شود.

وی با اشاره به این که درباره مسأله تمهید باید ساده ترین و کم هزینه ترین شرایط برای کسانی که می خواهند نماز را اقامه کنند، مهیا کرد، و به عبارت دیگر آسان سازی کرد، بیان داشت: باید هر کس که برای ترویج فرهنگ نماز فعالیتی را انجام داده تشویق شود؛ چرا که اینها در مقابل شیطان‌های داخلی و خارجی به این فریضه کمک می‌کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به این که برای اثرگذاری نماز نیازمند تلاش،‌ تمرین، ترویج و مطالعه هستیم، گفت: هنگامی می توان انتظار برخورداری از آثار نماز باشیم که با حضور قلب اقامه شود و اگر در زندگی جایر نباشد نمی توانیم الگوی برای دیگران باشیم.

مظفر با تأکید بر این که خداوند در قرآن کریم انسان را به اقامه نماز با دقت سفارش کرده است، ادامه داد: واژه تصنعون در آیه «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ» یعنی این که انجام کار با دقت و حساب و کتاب است./202/9453/ب1

ارسال نظرات