۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۷۵۷۹۹

دومين نمايشگاه سراسري كتاب در کاشان برگزار می‌شود

جوادی از برگزاري سيصد و بيست و پنجمين نمايشگاه استان اصفهان و دومين نمايشگاه سراسري كتاب در كاشان خبرداد و گفت: دومين نمايشگاه سراسري كتاب با 200 غرفه، 170 غرفه تخصصي و 30 غرفه فرهنگي به وسعت 5 هزار متر مربع از 13 تا 18 بهمن ماه برگزار می‌شود.
مصطفي جوادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، مصطفي جوادي صبح امروز در نشست خبري به مناسبت برگزاري سيصد و بيست و پنجمين نمايشگاه استان اصفهاني و دومين نمايشگاه سراسري كتاب در كاشان، گفت: معضل استفاده از اسامي بيگانه و مقدس از سوی اماكن تجاري، فروشگاه ها و مراكز خريد و فروش در شهرستان رايج شده است.

وي افزود: هفته اي 20 مورد مراجعه براي تعويض نام و يا تغيير تابلوی سردر مراكز كسب و كار شهرستان كاشان به ثبت مي رسد كه براي تغيير نام مراكز خود متحمل هزينه هاي زيادي مي‌شوند.

جوادي، استفاده از اسامي مقدس براي آشپزخانه و يا آپاراتي را در شأن مردم فرهنگي و دارالمومنين شهرستان كاشان ندانست و اظهار داشت: استفاده از اسامي مقدس براي مراكز تجاري كه هيچ تناسبي با اين اسامي ندارند در شأن مردم و شهر دارالمومنين كاشان نيست.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان کاشان در ادامه، استفاده از برندهاي گلاب ناب محمدي و سوء استفاده از برخي اسامي مقدس و متبرك براي مشاغل تجاري را به لحاظ شرعي جايز ندانست و متذكر شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كاشان استفاده از اسامي مقدس را براي مراكز تجاري به هيچ عنوان تأييد نخواهد كرد.

جوادي همچنين رواج استفاده از اسامي بيگانه و خارجي از جمله ‹‹هايپرماركت›› ‹‹سوپرماركت›› و ‹‹وست هايپر›› را در شهرستان دارالمومنين كاشان يادآور و متذكر شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كاشان به هيچ عنوان استفاده از اسامي بيگانه و خارجي را تأييد نخواهد كرد.

به گفته وي، برخي از مراكز تجاري كه از اسامي خارجي و بيگانه براي مراكز تجاري خود و نصب تابلو استفاده كرده بودند اخطاريه پلمپ دريافت كردند و براي رفع اين مشكل به آنها فرصت داده شده است.

رييس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كاشان در ادامه فرهنگ اسلامي را فرهنگ غني براي آنچه نياز بشريت است، دانست و عنوان كرد: در حاليكه فرهنگ اسلامي سرشار از اسامي اسلامي است اما برخي از مراكز تجاري شهرستان اسامي فارسي خود را حذف و اسامي بيگانه را جايگزين آن كرده اند.

جوادي استفاده از اسامي بيگانه و مقدس براي مراكز تجاري را جايز ندانست و گفت: براساس قوانين و بخشنامه هايي كه براي برخورد با چنين مواردي وجود دارد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان براي برخورد با چنين مواردي هيچگونه مسامحه اي نخواهد داشت.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كاشان در ادامه از برگزاري سيصد و بيست و پنجمين نمايشگاه استان اصفهان و دومين نمايشگاه سراسري كتاب در كاشان خبرداد و افزود: دومين نمايشگاه سراسري كتاب با 200 غرفه، 170 غرفه تخصصي و 30 غرفه فرهنگي به وسعت 5 هزار متر مربع از 13 تا 18 بهمن ماه جاري در مصلي بقيه الله الاعظم شهرستان برگزار خواهد شد.

وي افزود: تاكنون 500 ناشر براي شركت در دومين نمايشگاه سراسري كتاب ثبت نام كرده اند و احتمال داده مي شود تا پايان مهلت اعلام شده تعداد ناشرين افزايش داشته باشد.

جوادي، استفاده از راديو نمايشگاه و انعكاس لحظه به لحظه اخبار نمايشگاه و حوزه فرهنگي كاشان، رونمايي از كتاب، سخنراني، معرفي كتاب، جشن كتاب و نورافشاني در ايام الله دهه مباركه فجر را از جمله برنامه هاي فرهنگي دومين نمايشگاه سراسري كتاب در شهرستان كاشان اعلام كرد.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كاشان برگزاري نمايشگاه هاي كتاب در هرشهرستاني را نشانه بلوغ فرهنگي آن شهرستان اعلام كرد و گفت: شهرستان كاشان هميشه شاهد برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي است كه اين امر بيانگر اين است كه فرهنگ در رگ و خون مردم اين شهرستان است.

جوادي برگزاري يادواره هاي شهدا در حوزه دفاع مقدس، همايش ملي و سراسري ملك الشعراي بهار و برگزاري كنگره بين المللي محتشم كاشاني در اسفندماه جاري را تنها بخشي از برنامه هاي فرهنگي شهرستان كاشان برشمرد./202/1307/ب1

ارسال نظرات