۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۵۷۸۷
کارشناس مسائل سیاسی:

حضور مخالفان در آستانه برای تمدید آتش بس است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان ضعف مفرط مخالفان سوری، گفت: هدف مخالفان از حضور در نشست آستانه تلاش برای تمدید آتش بس است.
استفاده تروریست ها از سلاح شیمیایی در سوریه

غلامحسین بهمنی، کارشناس مسائل سیاسی و فعال فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به عدم حصول نتیجه در نشست های پایان بخش به بحران سوریه که حامیان تروریست ها برگزار کرده اند، ابراز داشت: نشست آستانه نتیجه پیشرفت های میدانی ارتش سوریه و جبهه مقاومت در نبرد و تمایل ترکیه به سوی ایران و روسیه است که برای آمریکایی ها رسیدن به توافقات و نتایج مهم در آن خوشایند نیست.

کارشناس مسائل سیاسی به سنگ اندازی و امتیازگیری های بیشتر آمریکا در مذاکرات آستانه اشاره و خاطرنشان کرد: عدم تصمیم گیری حامیان تروریسم برای آینده سیاسی سوریه و اصرار بر سوری ـ سوری بودن نشست مذکور، تعیین سرنوشت سوریه از سوی مردم، حضور 16 گروه مخالف و محوریت ایران و روسیه در نشست آستانه را شاهد هستیم که قطعا نشست مذکور با چالش هایی روبه رو خواهد شد.

این فعال فرهنگی با بیان این که مخالفان در نشست آستانه به دنبال آتش بس هستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در روند پس از آتش بس، همکاری مخالفان برای پایان دادن به کار گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره را خواستار هستند.

بهمنی تلاش مخالفان برای دستیابی به آتش بس را نتیجه پیروزی های میدانی و اقتدار محور مقاومت برشمرد و عنوان کرد: مخالفان هم اکنون با توجه به ضعف مفرط، آتش بس را قبول می کنند اما به دست آوردن حداقل امتیازات در مذاکرات پیش رو را در سر می پرورانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های غلط ترکیه در حمایت از تروریست ها اشاره و خاطرنشان کرد: پیروزی های جبهه مقاومت، سیاست متناقض در حمایت از تروریسم، عدم دستیابی به اهداف تعریف شده در سوریه، بی مهری غرب و کودتای اخیر به ناچار ترکیه را به سوی محور ایران و روسیه و حضور در نشست آستانه کشاند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ترکیه در نشست آستانه در پی دستیابی به اهداف و عدم نابودی گروه های تروریستی مدنظر خود در آینده سیاسی سوریه است.

بهمنی تأثیر نشست آستانه بر مذاکرات ژنو و معادلات سیاسی سوریه را بسیار بالا دانست./303/9456/ب1

ارسال نظرات