۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۷۵۷۸۱
نماینده بعثه رهبری در عراق:

تحکیم پیوند میان دو ملت ایران و عراق ضروری است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحجکیم پیوند میان دو ملت ایران و عراق هستیم؛ هر چند این امر با مخالفت شدید دشمنان اسلام و تشیع همراه است.
نجفی روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کربلا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق امروز در گردهمایی روحانیان و مداحان کاروان‌های ایرانی عتبات عالیات با تأکید بر این‌که زمان‌شناسی و جریان‌شناسی دو اصل مهم برای کسب بصیرت است، اظهار داشت: اگر آشنا به زمان نباشیم، از شناخت جریان‌های روز غافل خواهیم بود.

وی با بیان این‌که جریان‌های مختلفی در کشور عراق وجود دارد که اگر آشنا به آن نباشیم؛ ممکن است فضا را برای سوء استفاده دشمنان تشیع فراهم کند، خاطرنشان کرد: جریان‌هایی هستند که چندان تمایلی به حضور گسترده زائران ایرانی در عتبات عالیات ندارند، بنابراین نباید با برخی حرکات ناشایست و دور از منطق بهانه دست این طیف داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات کشور عراق از سوی زائران ایرانی گفت: مدیران، روحانیان و مداحان کاروان های زیارتی کشور نقش مهمی در توجیه شرایط حاکم بر کشور عراق دارند، امروز شرایط ویژه‌ای بر کشور عراق حاکم است، بنابراین رعایت قوانین این کشور ضرورتی انکارناپذیر است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق ادامه داد: باید از اموری که منجر به تفرقه می‌شود؛ خودداری صورت گیرد؛ امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحجکیم پیوند میان دو ملت ایران و عراق هستیم؛ هر چند این امر با مخالفت شدید دشمنان اسلام و تشیع همراه است.

وی برخورد محبت‌آمیز زائران با مردم عراق را مورد تأکید قرار داد و گفت: مردم این کشور به دلیل مشکلات عدیده‌ای که در طول سالیان گذشته داشته‌اند؛ آسیب‌های روحی و روانی عمیقی دیده‌اند، بنابر این باید برخوردی محبت‌آمیز با هدف تحکیم روابط و وحدت میان ملت داشته باشیم./935/ب102/د

ارسال نظرات