۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۷۵۷۶۷
متقی‌فر در گفت‌و‌گوی تفصیلی مطرح کرد؛

کاندیدای ریاست‌جمهوری با شاخص‌های انقلابی هرکس باشد ما می‌پذیریم/مبارزه با آمریکا روحیه انقلابی می‌خواهد

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه دولت هرچه داشته رو کرده و دست‌شان از هرنوع ابتکاری خالی و وعده‌های پسا برجام غیرواقعی است، گفت: مبارزه با آمریکا روحیه انقلابی می‌خواهد.
متقی فر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، پس از برگزاری اولین مجمع عمومی جبهه پایداری انقلاب اسلامی که 8 مهرماه امسال برگزار شد، 17 عضو شورای مرکزی جدید این جبهه تعیین شدند و در جلسه شورای مرکزی پایداری با رای اکثریت اعضا،‌ مجید متقی‌فر به عنوان سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی انتخاب شد.

جبهه پایداری، مرداد سال 90 با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی و با شعار «عقلانیت، معنویت و عدالت، حول محور ولایت» اعلام موجودیت کرد و در انتخابات مجلسی که اسفند همان سال برگزار شد، لیست جداگانه‌ای از جبهه متحد اصولگرایان ارائه داد.

این جبهه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 پس از کناره‌گیری کامران باقری لنکرانی از کاندیداتوری، از سعید جلیلی به عنوان نامزد نهایی خود در انتخابات حمایت کرد؛ البته لنکرانی در زمان رقابت‌ها تاکید کرده بود که «من یا جلیلی پرچمدار گفتمان انقلاب در انتخابات خواهیم بود و نباید رقابت درون گفتمانی صورت بگیرد.»

نیروهای انقلاب در حالی وارد رقابت انتخاباتی دیگری در سال 94 شدند که همه آنها با یک لیست و یک صدا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاضر شده بودند و جبهه پایداری نیز  کاندیداهای خود را به جامعه روحانیت مبارز که محوریت نیروهای انقلاب را بر عهده داشت، معرفی کرد.

در دوره جدید و در حالی که چهار سال از عملکرد حسن روحانی گذشته است، نیروهای انقلاب به وضع موجود انتقادات زیادی دارند و مهم‌ترین رویکرد در چنین فضایی را بازگشت و تاکید مجدد بر گفتمان انقلاب اسلامی می‌دانند.

آنچه در ادامه می‌آید مشروح اولین گفت‌‌و‌گوی تفصیلی خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس با مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی است:

خبرنگار: ما اخیراً یوم‌الله 9 دی را پشت سر گذاشتیم، درباره فلسفه شکل‌گیری این حماسه صحبت کنید که این روز چگونه پدید آمد و چه آثاری دارد و چرا مخالفان نسبت به این روز حساس هستند؟

متقی‌فر: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو اندیشه سیاسی مقابل هم قرار گرفتند که امروز از آن به اصولگرا و اصلاح‌طلب تعبیر می‌شود؛ این تقابل در سال 76 به اوج خود رسید و سازمان‌یافتگی ویژه‌ای پیدا کرد که نهایتا تفکر اصلاح‌طلبی بستری برای دگراندیشی شد و موجب شد افراد متمایل به این جریان با  اندیشه انقلابی  امام(ره) فاصله  معناداری پیدا کنند و رفته‌رفته این فاصله زیاد و در مواردی منتهی به تقابل با نظام شد.

وقایع 18 تیر کوی دانشگاه سال 78 و اعتصاب مجلس ششم و حملات سازمان یافته روزنامه های زنجیره ای به مقدسات نظام و اسلام و نهایتاً بالا گرفتن موج اسلام ستیزی در دانشگاهها و سایر اجتماعات تهاجم سنگین و بی‌سابقه فرهنگی دشمن طی 16 سال به منظور حذف گفتمان انقلاب اسلامی و طراحی فتنه‌های پی در پی و پرشمار بود.

دشمن از این اقدامات ویرانگر راه بجایی نبرد و نظام قدرتمندتر از همیشه به مسیر انقلابی خود ادامه داد و درسال 84 مردم با «نه» انقلابی خود تمامی جریانات غرب‌گرا را که امید دشمن در داخل کشور بود از مصادر قدرت برکنار کرد و به عبارت دیگر ملت در پای صندوق‌های رای کیفرخواست این دل‌دادگان به غربی‌ها را صادر کردند؛ این ضربه سنگین ملت به سازکار نرم دشمن در داخل کشور دشمن را بیش از پیش از اقتدار و عظمت نظام به وحشت انداخت و در نتیجه به فکر طراحی فتنه‌ای بزرگ با بهره گیری از سازکارها و ظرفیت‌های داخل و خارج افتاد.

9 دی هیمنه گفتمانی انقلاب بود و دشمن را از خاکریزهای انقلاب عقب راند

چهار سال بعد در سال 88 با استفاده از موقعیت انتخابات تمامی ظرفیت داخلی خود را با پشتیبانی کم نظیر و همه جانبه به میدان نبرد با ملت فرستاد و در طول 8 ماه با سوء استفاده از شکیبایی ملت و نظام از هیچ جنایتی فرو گذار نکردند تا آنجا که دیگر کاسه صبر ملت لبریز شد و در 9 دی 88 اقیانوس امت به حرکت درآمد و ایادی داخل و خارج فتنه را سرجای خود نشاند و 9 دی درحقیقت هیمنه گفتمانی انقلاب بود که دشمن را از خاکریزهای انقلاب عقب راند، باید توجه داشت آمریکا بذر فتنه را در زمین مشترک اصلاح طلبان و کارگزاران کاشت و در سال 88 درو کرد.

مبارزه با آمریکا روحیه انقلابی می‌خواهد

خبرنگار: برخی معتقدند این فتنه مانند آتش زیر خاکستر است که هنوز تمام نشده است و عناصر آن همچنان آماده ضربه زدن به نظام هستند. این فتنه چگونه بروز و ظهور خواهد داشت؟

متقی‌فر: تا آمریکا هست فتنه هست، آمریکا دشمن بی‌رحم و مکار است مبارزه با آمریکا پیچیدگی می‌خواهد لذا مبارزه با آمریکا بصیرت عمیق نیاز دارد، مبارزه با آمریکا روحیه انقلابی می‌خواهد ملت باید همواره هوشیاری خود را حفظ کند و نهایت دقت در شناسایی جریانات و ایادی داخلی دشمن داشته باشد چرا که فتنه نمرده و به کما رفته و به‌سان ماری منتظر تابش آفتاب است تا چون افعی خطرناک به تحرک خود ادامه دهد موثرترین اقدام برای جلوگیری از فتنه افزایش بصیرت مردم است، تقویت فضای انقلابی کشور می‌تواند به دفن فتنه ها کمک کند، همواره انتخاب غلط معلول ضعف شناخت مردم از ماهیت جریانات سیاسی است؛ نخبگان مسولیت دارند که مردم را آگاه سازند که فتنه 88 در زمین کدام جریان سیاسی رویش کرد.

دولت یازدهم مخرج مشترک اصلاح‌طلبان و کارگزاران است

 خبرنگار: باتوجه برخی معتقداً دولت یازدهم فاقد گفتمان است، ارزیابی شما از رأی‌آوری این دولت، فعالیت انتخاباتی آنها و 8 ساله شدن آنها چیست؟

متقی‌فر: این دولت مخرج مشترک اصلاح‌طلبان و کارگزاران است، این دولت با محبوبیت گفتمان روی کار نیامد.

منشا تمامی مشکلات از انقلابی نبودن دولت است، دولت غیر انقلابی به ظرفیتهای داخلی بی اعتناست، دولت غیر انقلابی اقتصاد مقاومتی را باور ندارد، دولت غیر انقلابی شجاعت ایستادگی در مقابل آمریکا را ندارد.


خبرنگار: به نظر شما ممکن است دولت اقدام خاصی را در این ماه‌های پایانی انجام دهد تا رأی مردم را مجدداً به سمت خود جلب کند؟

متقی‌فر: دولت هرچه داشته رو کرده و دست‌شان از هرنوع ابتکاری خالی است، وعده‌های پسا برجام که توخالی درآمد و به‌عبارتی پسابرجامی وجود ندارد، بسته‌های پی‌درپی هم برای معیشت مردم کاری نکرد، از پایین نگاه داشتن تورم هم مردم احساس گرانی دارند بیکاری هم که بیداد می کند، برجام هم لاشه بی خاصیت شده و دولت چیزی در چنته ندارد که رو کند، مگر برای جلب اعتماد مردم متوسل به روشهای عوام فریبانه شود؛ مثلا به تعدادی محدود از قشر ضعیف جامعه کالای مصرفی بدهند یا بصورت محدود به تعدادی از افراد تحت پوشش بهزیستی کمک نقدی بکنند که یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود، دولتمردان دغدغه معیشت مردم نداشته باشند اشرافی بودن آنهاست؛ از این رو ملاحظه می‌کنید اکثریت اعضاء دولت از طبقه مرفهین هستند.

خبرنگار: اعتراف آنها به اشتباه اعتماد به آمریکا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متقی‌فر: این جریان تا می‌توانست آمریکا را بزک کرد تا در سایه توافق با شیطان مشکلات اقتصادی را حل کند و امیدوار بودند آمریکا با توجه به امتیازهای ماخوذه درمذاکرات در پسابرجام کمک‌شان کند، متاسفانه از دشمن مکار رکب خوردند و تعجب از اینکه این نخبگان، دهها سال با آمریکا نشینی وبا داشتن سوابق طولانی فعالیت در عرصه سیاست بین‌الملل آمریکا را نشناخته و به او اعتماد کردند و در این خصوص به هشدارهای رهبری  هم توجه نکردند.

یکی از مشکلات این نامحرم دانستن مردم است همانطوری‌ که متن توافق هسته ای را از مردم مخفی  می‌کردند، اعتراف به پشیمانی در اعتماد به آمریکا را حاضر به علنی کردن نیستند با این وضع چگونه انتظار دارند مردم به اینها اعتماد داشته باشند.

معنی برد برد در تضاد کامل با تفکر استکبار ستیزی امام است

خبرنگار: وقتی کربلا را درس مذاکره بدانند، طبیعی است که آمریکا را هم روی سر خود بگذارند.

متقی‌فر: این نگاه حاصل تفکر اعتدالی آقایان است، معنی برد برد این است آمریکا نباید احساس کند جمهوری اسلامی تهدیدی علیه منافعش است، این نگاه صد درصد در تضاد با تفکر استکبار ستیزی امام راحل و مقام معظم رهبری است

خبرنگار: اگر اجازه دهید وارد بحث انتخابات و برنامه جبهه پایداری برای انتخابات آتی شویم. شما بر اجماعی که قرار است صورت بگیرد، چه برنامه‌ای دارید؟

متقی‌فر: ما اگر بخواهیم با توجه به خواست بدنه انقلابی جامعه تصمیم بگیریم، مکانیزم این موضوع باید به‌گونه‌ای باشد که گسستی با بدنه ایجاد نشود. ما برای دیگران تعیین تکلیف نمی‌کنیم، اما خودمان به‌عنوان جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی هستیم که در چارچوب گفتمان انقلاب و اصول امام(ره) حرکت می‌کنیم.

وحدت یک ضرورت و به‌معنای تجمیع و هم‌افزایی است که چیز خوبی است و در واقع همه ظرفیت‌ها برای یک هدف یکجا جمع می‌شود و شرط موفقیت آن نیز این است که همگون باشد تا بتوانند درهم تنیده شود و وحدت باید گفتمانی باشد.

 وحدت سیاسی پاسخ نمی‌دهد؛ چراکه فاقد گفتمان است و بدنه مردم هم آن را نمی‌پذیرد. بدنه جامعه می‌بیند که رهبر انقلاب فرموده‌اند؛ باید رئیس‌جمهور انقلابی انتخاب شود، اگر خروجی این وحدت غیرگفتمانی باشد قطعاً جواب نمی‌دهد چون بدنه تبعیت نمی‌کند. ما خودمان کاره‌ای نیستیم و سرنوشت انتخابات را مردم رقم می‌ زنند و  مردم به جمعی که می‌خواهند به نمایندگی از آنها  تصمیم بگیرند، نگاه می کنند که چقدر فضای انقلابی دارند، این فردی که می‌خواهند انتخاب کنند، آیا ساده‌زیست است،‌ تفکر اسلام ناب محمدی را دارد، ولایت پذیر، عدالت محور، فساد ستیز و فساد ناپذیر هست یا خیر، آیا انقلابی هست یا خیر.

خبرنگار: یعنی اگر تفکر رئیس‌جمهور آینده انقلابی نباشد، چه اتفاقی می‌افتد.

متقی‌فر: دنیا و آخرت مردم با گفتمان انقلاب و اسلام ناب محمدی تامین می‌گردد.


خبرنگار: شاید این سوال پیش بیاید که چرا ما در انتخابات مجلس به نتیجه مطلوب نرسیدیم یا در انتخابات 92 اصولگرایان شکست خوردند و روحانی رئیس‌جمهور شد، آیا بدنه تصمیم‌گیر انقلابی نبود؟

متقی‌فر: در انتخابات مجلس ما شکست نخوردیم و برداشت من این نیست. ممکن است بگوییم حزب شکست خورد، اما نظام پیروز شد. در همه عرصه های انتخابات باید پیروزی نظام مد نظر باشد نه فرقه و گروه و حزب و غیره؛ در انتخابات مجلس همه گزینه‌های گفتمانی افزایش رأی داشتند، اما شکست وقتی است که شما عقب‌گرد داشته باشید.

و از طرف دیگر دشمن طراحی فتنه در سر داشت که به هیچیک از اهداف خود نرسید. رفتار طرف مقابل مشکوک بود که هوشیاری انقلابیون آنها را ناکام گذاشت.

باید فضای انقلابی در جامعه پراکنده شود

باید توجه داشته باشیم که فتنه ریشه کن نشده ، سکوت جریان فتنه مثل ماری که از برودت فضا به کما رفته است و به محض اینکه شرایط را مناسب ببیند همچون افعی آفتاب خورده به حرکت در می آید. آنچه بیش از همه ابزارها می‌تواند مرگ دائمی فتنه را فراهم کند، افزایش بصیرت نخبگان و مردم است. ما باید نهایت سعی و تلاش خود را صرف ایجاد فضای انقلابی در جامعه در سراسر کشور نماییم. یقینا دشمن چون از انقلاب ضربه خورده از فضای  انقلابی بشدت هراسناک است.

تلاش جبهه دشمن برای استفاده از واژه تعدیل و جا انداختن پروژه انقلاب‌‌گریزی

خبرنگار: شما می‌گویید هرجا جبهه انقلاب غالب باشد، پیروزی به‌همراه می‌آورد، آیا این جبهه‌ای که سال 94 شکل گرفت، جبهه انقلاب نبوده است؟

متقی‌فر: ما باید واقع‌نگر باشیم، دشمن فقط از گفتمان می‌ترسد، پایداری  چون  جریان گفتمانی است و اعضاء آن متشکل از بدنه انقلابی است به همین دلیل بیشترین هجمه علیه پایداری است . دشمن برای نفوذ در جبهه خودی از تعبیر معتدل استفاده می‌کند،تا بتواند پروژه انقلاب‌‌گریزی و انقلابی‌‌هراسی را  در کشور جا بیاندازد و منظور آنها از تندرو ها  افراد انقلابی و حزب اللهی است ، یعنی هرجا ردی از گفتمان انقلاب باشد تا بتوانند فشار می‌آورند و برای افراد متدین و انقلابی  مشکلات درست می‌کنند.

تنها موتور پیشران همین گفتمان انقلاب اسلامی است

ما باید در استقرار گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کنیم و تأکید رهبر انقلاب نیز این است که باید گفتمان را در اقصاء نقاط کشور تبیین و مستقر کرد، چون فقط گفتمان پیش‌برنده است، تنها موتور پیشران همین گفتمان انقلاب اسلامی است. ما به‌اندازه کشورهای غربی و خارجی پول و تجهیزات نداریم، اما آنچه که تاکنون شاخ آمریکا را در منطقه و در همه جا شکسته گفتمان انقلاب و تفکر بسیجی است. پس اینکه ما فشار می‌آوریم که هرکجا سازوکار وحدت است، باید روح آن گفتمانی و انقلابی  باشد، به‌خاطر همین است.

کاندیدای ریاست‌جمهوری با شاخص‌های انقلابی هرکس باشد ما می‌پذیریم

 با همین بدنه مردمی و انقلابی کار جلو می رود و وقتی هم مشکلی پیش بیاید، آنها وسط می‌آیند. به ما گفته می‌شود این حرف‌ها تندروی است، اگر تندروی است چرا رهبر انقلاب هم این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، سوال ما این است که چرا وصایا و فرامین امام(ره) اجرا نمی‌شود،  ما اعلام کرده‌ایم رئیس‌جمهوری که از دل شاخصهای انقلابی بیرون بیاید، هر کس که باشد ما می‌پذیریم .ساده‌زیست، عدالت محور فساد ستیز وفساد ناپذیر استکبار ستیز و اصلح و ویژگی‌هایی از این دست از نکاتی است که اگر هر فردی داشته باشد مصداق رئیس‌جمهور انقلابی نظام اسلامی خواهد بود.

بهترین شکل وحدت امیدبخش مکانیزمی است که توان تجمیع ظرفیت تمامی نیروهای گفتمانی را داشته باشد وبا مردم با صداقت برخورد کنند.


خبرنگار: شما امروز مهم‌ترین مسئله جبهه انقلاب را چه می‌دانید؟

متقی‌فر: مهم‌ترین مسئله جبهه انقلاب دغدغه‌های رهبری عزیز باید باشد، دغدغه رهبری دغدغه مردم هم است؛ معیشت مردم و معضل بیکاری، اقتصاد مقاومتی که تمامی آلام معیشتی و اشتغال را می‌تواند برطرف کند، مساله دیگر انقلاب اسلامی، انقلابی نبودن است، برخی نهادها و مسئولان به دنبال تحریف خط امام و التقاط گفتمانی و حذف گفتمان انقلاب هستند که اینها از نگرانی‌‌های رهبر انقلاب است؛ لذا گزینه نهایی باید از دل ظرفیت انقلابی بیرون بیاید و رئیس جمهور آینده باید انقلابی باشد تا نظام و انقلاب بیمه گردد.

خبرنگار: پس می‌توان این‌طور جمع‌بندی کرد که شما از کمک گفتمانی برای خروجی گزینه انقلابی دریغ نخواهید کرد؟


متقی‌فر: وظیفه انقلابی ما اقتضا می‌کند برای خروجی گزینه انقلابی نهایت تلاش خود را انجام دهیم./1325/101/

ارسال نظرات