۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۷۵۷۶۶
نماینده طلاب کبودرآهنگ در مجمع طلاب حوزه:

داشتن تقوا شرط تحقق همگرایی و وحدت است

نماینده طلاب کبودرآهنگ در مجمع طلاب حوزه، گفت: نیروهای انقلابی هر قدر از لحاظ سیاسی و اجتماعی تقوای بیشتری داشته باشند، از غرور و خودبرتربینی بیشتر فاصله می گیرند و به همگرایی و وحدت نزدیک تر می شوند.
تقوا

حجت الاسلام ابراهیم بختیاری، نماینده طلاب کبودرآهنگ در مجمع طلاب حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: همگرایی بین نیروهای انقلابی، بسیار مهم و ضروری است و در همه زمینه ها باید این همگرایی وجود داشته باشد و حفظ شود.

وی ادامه داد: در صدر اسلام عاملی که سبب شکل گیری و گسترش اسلام شد، وحدت و همگرایی مسلمانان بود و اگر مسلمانان با هم اتحاد نداشتند، شاید اسلام شکل نمی گرفت و اعتلا پیدا نمی کرد.

نماینده طلاب کبودرآهنگ در مجمع طلاب حوزه ابراز داشت: در حال حاضر نیز برای به اجرا درآمدن اسلام واقعی و حفظ و تحقق ارزش های آن، موضوع همگرایی بین نیروهای انقلابی بسیار مورد نیاز است.

وی تأکید کرد: نیروهای انقلابی باید بدانند که اگر متفرق شوند و هر کس بر اساس میل درونی خود رفتار کنند چنددستگی و تفرقه به وجود خواهد آمد و سبب می شود که از ارزش های انقلاب و نظام فاصله بگیریم.

حجت الاسلام بختیاری افزود: عدم همگرایی و وجود اختلاف و تفرقه سبب می شود بیگانگان از این شکاف میان نیروهای انقلابی استفاده و در بدنه انقلاب و نظام نفوذ کنند و به دنبال منافع خود باشند.

وی اظهار داشت: حفظ ارزش های اسلام و آرمان های انقلاب و نیروهای انقلابی در گرو همگرایی نیروهای انقلابی است و اگر نیروهای انقلابی وحدت و همبستگی نداشته باشند، فقط ظاهر و پوسته ای از اسلام و انقلاب باقی خواهد ماند.

نماینده طلاب کبودرآهنگ در مجمع طلاب حوزه در ادامه گفت: یکی از آفت های همگرایی نیروهای انقلابی، اعمال سلیقه های مختلف و غرور و خودبرتربینی است و سبب ایجاد تفرقه و جدایی در بین نیروها می شود.

وی ابراز داشت: عامل جلوگیری از غرور و خودبرتربینی، تقوا است و نیروهای انقلابی هر قدر از لحاظ سیاسی و اجتماعی تقوای بیشتری داشته باشند، از غرور و خودبرتربینی بیشتر فاصله می گیرند و به همگرایی و وحدت نزدیک تر می شوند.

حجت الاسلام بختیاری با تبیین محور همگرایی نیروهای انقلابی، تأکید کرد: محور همگرایی و وحدت مانند آفتاب روشن است و آن ولایت فقیه است و نیروهای انقلابی باید در مسیر ولایت فقیه، نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر از ولایت فقیه حرکت کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر موضوعی که سبب ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی می شود این است که هر کس فرمایشات رهبری را طبق نظر خود تفسیر می کند و نیروهای انقلابی باید بدانند که این موضوع نیز مانعی برای رسیدن به همگرایی و همبستگی است./979/302/ب2

ارسال نظرات