۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۷۵۷۱۱
امام جمعه عجب شیر

حمایت از نخبگان جامعه زمینه ساز اراده جوانان برای پیشرفت کشور است

حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه باید به استفاده از استعدادهای جوانان اعتقاد داشت و به آنان اعتماد کرد، گفت: حمایت از نخبگان جامعه زمینه ساز اراده جوانان برای پیشرفت کشور است، باید جوانان را انقلابی کرد و با انگیزه دادن به آنها برای اعتلای اسلام و انقلاب مجاهدت داشت.
حجت‎الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه شهرستان عجب شیر

حجت الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب شیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه امروز داشته‌های کشور از برکت وجود نخبگان کشور است، اظهار داشت: باید زمینه بهره گیری هر چه بیشتر از نخبگان و شکوفایی استعدادهای آنها در کشور فراهم شود.

وی شکر نعمت نخبگی را در بهره گیری از این استعداد در مسیر پیشرفت و توسعه کشور دانست و خاطرنشان کرد:  نخبگان هم در مقابل استعدادها و قدرت علمی خود مسؤول هستند و شکر این نعمت از راه خدمت به مردم و انقلاب میسر است.

امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه باید به استفاده از استعدادهای جوانان اعتقاد داشت و به آنان اعتماد کرد، گفت: حمایت از نخبگان جامعه زمینه ساز اراده جوانان برای پیشرفت کشور است، باید جوانان را انقلابی کرد و با انگیزه دادن به آنها برای اعتلای اسلام و انقلاب مجاهدت داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسؤولان توجه بیشتری به جوانان نخبه و بااستعداد کشورمان داشته باشند، گفت: حمایت از این سرمایه های ملی و معنوی موجب می شود برای سایر جوانان نیز ایجاد انگیزه شود تا در کشور بمانند و برای پیشرفت روزافزون علمی تلاش کنند.

حجت الاسلام شربیانی با بیان اینکه در دهه فجر انقلاب باید کوشید تا جوانان با آرمانهای انقلاب و امام راحل آشنایی عمیق و صحیحی به دست آورند، گفت: دهه فجر فرصتی مناسب برای القای اندیشه های انقلابی به نسل جوان کشور که آینده سازان کشور هستند، است.

وی با تأکید بر برگزاری جشنهای دهه فجر با حضور پر شور مردم، گفت: این انقلاب مردمی است و جشن پیروزی آن نیز باید مردمی باشد، نباید جشنهای انقلاب را با جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی قیاس کرد که بودجه کشور صرف آن می شد، این جشنها کاملا مردمی است.

امام جمعه عجب شیر با اشاره به اهمیت توجه به نسل جوان، تصریح کرد: انقلابی بار آمدن جوانان سبب خواهد شد تا استعداد نخبگان و جوانان در مسیر آرمانهای انقلاب و اسلام قرار گیرد./854/302/ب2

ارسال نظرات