۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۷۵۶۹۶
سخنران حرم حضرت معصومه:

مذاکره با کفر خصلت مشرکان است نه مؤمنان

بهرام پور با اشاره به اینکه لیبرالیسم مصداق شرک جدید است، گفت: کسی که توحید نداشته و به ولایت و فرمانروایی خدا و ولی خدا در زمین معتقد نباشد با هرکسی از عربستان گرفته تا آمریکا با زبان سازش و مذاکره سخن می‌گوید و مذاکره با کفر از خصلت‌های مشرکان بوده نه مؤمنان زیرا مؤمن به دلیل پذیرش ولایت خدا از این کار پرهیز می‌کنند.
ابوالفضل بهرام پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل بهرام پور، استاد برجسته قرآن کریم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه ملک به معنای فرمانروایی است و منظور از فرمانروایی خداوند این است که خداوند مالک تمام فرومانروایی ها و ملک‌های عالم است و هیچ مالکی نیست که خود زیر سیطره مالکیت خداوند نباشد.

وی افزود: تنها توکلی که توحید و معنویت ایجاد می‌کند توکل و اتکا به ملک و فرمانروایی خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ولی خدا نیز از هیچ کس به جز خدا هراسی به دل راه نمی‌دهد، تصریح کرد: در این زمینه روایت جالبی در مورد امام حسن عسگری(ع) وجود دارد که بیان می‌کند که روزی خلفای عباسی برای اینکه امام حسن عسگری(ع) را شکنجه دهند ایشان را درون قفس شیرهای گرسنه قرار دادند؛ اما از آنجایی که ایشان ولی خدا بود و به اذن خداوند بر دیگر مخلوقات ملک و ولایت داشتند شیرها در مقابل حضرت تعظیم کرده و به ایشان آسیبی نرساندند.

بهرام پور با تأکید بر اینکه یکی دیگر از مصداق‌های ملک و ولایت خداوند بر مخلوقات، مبحث ولایت فقیه است، افزود: با وجود اینکه ولی‌فقیه به نیابت از امام معصوم(ع) به اداره امور جامعه می‌پردازد ولی به اذن خدا و امام معصوم(ع) ولایت دارد.

وی ادامه داد: این ولایت به گونه ای است که امام خمینی(ره) به دلیل همین ولایت در نخستین روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی زمانی که ناوهای آمریکایی به خلیج فارس نزدیک شده بودند با وجود اینکه همه از آنها در هراس بوده و اقدامی در برابر آنها انجام نمی دادند؛ امام خمینی(ره) دستور دادند که به اذن و ولایت الهی این ناوها را مورد هدف قرار دهید بنابراین ولی خدا به دلیل مقام مالکیت و فرمانروایی خداوند هرگز از چیزی به جز خدا هراسی به دل راه نمی دهد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه لیبرالیسم مصداق شرک جدید است، ادامه داد: کسی که توحید نداشته و به ولایت و فرمانروایی خدا و ولی خدا معتقد نباشد با هرکسی از عربستان گرفته تا آمریکا با زبان سازش و مذاکره سخن می گوید و تسلیم شدن و سازش با دشمنان از نشانه های عدم اعتقاد به ولایت خدا و شرک است زیرا یکی از مصداق های شرک این است که انسان در کنار پذیرش ولایت خدا، ولایت دیگران را نیز در عرض ولایت خداوند بپذیرد.

بهرام پور تصریح کرد: ملک و فرمانروایی خداوند ناقض سایر فرمانروایی های زمینی نیست ولی باید به این نکته دقت کرد که حتی فرمانروایی و سطله انسان ها و قدرتمندان نیز منحصرا در دست خداوند است.

وی یادآور شد: اگر انسان براساس سنن و قوانین الهی عمل کند حتی با دست خالی بر لشکری از توپ و گلوله پیروز خواهد شد همانطور که کربلا و انقلاب اسلامی ایران مصداق این موضوع است بنابراین انسان توحید محور و ولایت مدار به جز خداوند از هیچ کس دیگری نترسیده و هرگز حاضر نمی شود به خاطر ترس از دشمنان با آنها تن به مذاکره داده و ذلت و خفت را تحمل کند زیرا مذاکره و سازش با دشمن کار مشرکان است و مؤمنان به دلیل پشتوانه الهی از این کار پرهیز می کنند./968/202/ب3

 

ارسال نظرات