۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۷۵۶۹۵
مدیرکل حج و زیارت لرستان مطرح کرد؛

ضرورت مشخص شدن آزمون های عتبات روحانیت و مداحان

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان با اشاره به کمبود روحانی و مداحان در کاروانهای عتبات عالیات استان لرستان، گفت: انتظار می رود با مشخص شدن آزمونهای برگزار شده در سالهای گذشته بتوان از ظرفیت روحانیان بومی بهره مند شد.
مدیرکل حج و زیارت لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد خسروی، مدیرکل حج و زیارت استان لرستان، عصر امروز در اولین همایش روحانیان و مداحان عتبات عالیات استان لرستان گفت: هدف ما در ارائه خدمات به زائران بالا بردن کیفیت و استفاده از قابلیتهای استان در جهت کسب رضایتمندی آنان است.

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه های جدید و خوبی در پیش گرفته شده است، افزود: در گذشته بدترین هتلها را به زائران استان لرستان اختصاص می دادند و در سایه برقرار نبودن عدالت متأسفانه مسائل و مشکلاتی برای زائران به وجود می آمد.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان با بیان اینکه امروز بهرین هتلها برای زائران فراهم شده است، عنوان داشت: با اجرای چارچوبهایی در درون سازمان و بیرون آن بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این زائران در مسجدی برای صرف ناهار و اسکان استفاده می کردند و با وجود اینکه هزینه کرده بودند، اما خدمات خوبی نمی گرفتند، بیان داشت: امروز با نظارت و جدیت در کارها پنج هتل در عراق، نجف اشرف و کاظمین داریم که با مستقر شدن مدیر استانی برنامه های فرهنگی ارزشمندی نیز برگزار می شود.

خسروی خاطرنشان کرد: حضور مدیران استانی در هتلهای عراق اشتغال زایی برای 15 نفر از نیروهای ایرانی را فراهم کرده است که به صورت ثابت کار و کسب درآمد می کنند.

وی با گلایه از عدم شرکت روحانیان استان در دوره های آموزشی و کلاسهای توجیهی بیان داشت: هدف ما از ارائه خدمات به زائران برقراری آسایش و آرامش زائران است، با اراه خدمات آسایش زائران را فراهم و آرامش آنان از سوی روحانیت باید فراهم شود در این راستا روحانیت باید همکاری داشته باشد.

مدیر کل حج و زیارت استان لرستان با بیان اینکه از یک فروردین 95 تا 1 بهمن ماه جاری، 11 هزار و 300 نفر اعزام زائر به عتبات عالیات داشته ایم، گفت: اعزام زائر دو برابر افزایش یافته و کیفیت هتلها نیز دو برابر بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 115 کاروان اضافه تر نسبت به سال قبل اعزام زائر به عتبات عالیات داشته ایم، افزود: با وجود تعطیلی حج تمتع، خرسندیم که این نشاط در دفاتر ما وجود دارد.

خسروی در ادامه با اشاره به اینکه کاروانهای اعزامی استان لرستان نیازمند حضور و فعالیت بیشتر روحانیان و مداحان بومی هستند، یادآور شد: پس از گذشت سه سال هنوز روحانیان ما که امتحان دادند تعیین تکلیف نشده اند.

وی خاطرنشان کرد: مداحان نیز سال پیش در آزمون شرکت و نمره قبولی را کسب کردند ولی زمان مصاحبه آنان همچنان معلوم نیست و اینها از مشکلات ما در زمینه استفاده از ظرفیت روحانیت استان در اعزام کاروانهای حج و زیارت است.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن شرایط لازم از سوی مسؤولان زمینه فعالیت روحانیان بومی استان فراهم شود و نتایج این آزمونها مشخص شود.

خسروی افزود: امید است با بهره گیری از ظرفیت روحانیت بتوان بستر زیبای فرهنگی مذهبی که در استان لرستان محیا شده است، به نحو مطلوب آماده کنیم./202/9451/ب1

ارسال نظرات