۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۷۵۶۸۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

روحانیان زیارت را باعظمت جلوه دهند

نماینده ولی فقیه در لرستان تقرب و تحول، توبه و تقویت ایمان را فلسفه زیارت عنوان کرد و گفت: برای اثرگذاری زیارت بر روحیه افراد که وسیله تقرب به درگاه الهی و عاملی برای تقویت ایمان است، روحانیان با اخلاص عمل در امر تبلیغ باید زیارت را با عظمت و زیبا جلوه دهند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، عصر امروز در برگزاری نخستین گردهمایی روحانیان و مداحان عتبات عالیات که به میزبانی دفتر بعثه نمایندگی مقام معظم رهبری در عتبات عالیات لرستان برگزار شد، گفت: در نظر گرفتن هتل در نجف و کربلا از اقدامات خوبی است که صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خداوند به جز سرمایه های مادی، سرمایه های معنوی فراوانی نیز به ما عنایت کرده است، افزود: یکی از سرمایه های عظیم و بسیار با عظمت سرمایه ولایت است، طبق حدیثی از امام باقر(ع) هیچ چیزی به اندازه ولایت اهمیت ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه خداوند سرمایه ولایت و امامت را در اختیار ما قرار داد تا دینش را تبیین و ترویج دهیم، خاطرنشان کرد: ولایت و امامت دلیل و چراغ دین و خورشید اسلام است.

وی با بیان اینکه خداوند برای ترویج دین پرچمها، زبانها و مکانهای مناسبی در اختیار ما قرار داده است، عنوان داشت: ائمه(ع) به عنوان پرچمداران دین، در کنار آن زمانهایی همچون محرم، صفر، اربعین و ماه رمضان، ولادتها و شهادت ها و مکانهایی نیز قرار داد که بسترسازی برای ترویج و تبیین دین در دلهای مؤمنان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه خداوند برای پذیرش دین زیارت و ثواب آن را قرار داد تا ما از آن استفاده و مکتب اهل بیت(ع) را معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر به فلسفه زیارت پی ببریم به مسؤولیت خود پی می بریم.

روحانیت تحول آفرین است

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه فلسفه زیارت برای تقرب به خداوند است، عنوان داشت: روحانیت که باید دست امت را بگیرند و به مقصد برسانند باید خود ابتدا به خداوند نزدیک باشند.

وی تحول و توبه، تقویت باور دینی و تقویت ایمان را از دیگر فلسفه های زیارت عنوان کرد و گفت: روحانیت که با دل، روح و جان انسانها سر و کار دارد، می تواند در این راستا تحول آفرین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت وجود اخلاص برای تقرب به خداوند و موفقیت در انجام وظیفه خود در هدایت مردم یادآور شد: هیچ چیزی به اندازه زیارت در دل اثرگذار نیست و روحانیان باید زیارت را زیبا، مهم و با عظمت جلوه دهند چون امامان ما زیبا، کامل و الگو هستند./202/9459/ب1

ارسال نظرات