۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۷۵۶۷۷
نماینده بعثه رهبری در عراق:

اسلام علوی در کربلا حیات دوباره یافت

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: اسلام علوی در کربلا حیات دوره یافت تا متصل به قیام مهدوی شود.
حجت الاسلام نجفی روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کربلا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق امروز در نخستین همایش دانشجویی «احلی من العسل» که در سالن اجتماعات هتل جواهر کربلا برگزار شد، به تشریح فضائل زیارت حضرت سیدالشهدا پرداخت و اظهار داشت: باید به این حقیقت و سؤال پاسخ داد که چه چیزی عامل شد تا امام همراه با اهل و عیالش راهی کربلا شود با این‌که می‌دانست چه عاقبتی خواهند داشت؟

وی ادامه داد: همه انبیا، اولیا و اوصیا برای امام حسین(ع) گریه کرده‌اند و آن هم به دلیل هدفی بوده که آن حضرت برای تحقق آن شهید شد، هدفی که جریان‌‎ساز بود و امروز نیز شاهد آن هستیم. به عبارت دیگر امام حسین(ع) برای احیای اسلام علوی، جان خود را فدا کرد تا اسلام اموی نتواند جامعه بشری را به انحراف بکشاند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بیان این‌که دو نوع اسلام در کربلا مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرد، افزود: یکی اسلام اموی بود که بر پایه زر، زور و تزویر بنا نهاده شده بود و در مقابل، اسلام علوی بود که جامعه بشری را از ظلم و جور نجات داد.

وی خاطرنشان کرد: باید دانست که واقعه کربلا به دست کافران حادث نشد، بلکه کسانی در مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند که نماز شب ‌خوان بودند و در رکاب امیرالمؤمنین شمشیر زده بودند، اما چه شد که در نهایت نواده رسول الله را با آن وضع فجیع به شهادت رساندند؛ بایستی مورد توجه دانشگاهیان قرار گیرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق افزود: اسلام علوی در کربلا حیات دوباره یافت تا متصل به قیام مهدوی شود، اگر امام حسین(ع) در آن زمان مقابل حکومت فاسد زمان سکوت می کرد، اسلام اموی به نام اسلام حقیقی در سراسر جهان نفوذ می کرد، امروز نیز هر از گاهی شاهد بقایای اسلام اموی یا همان اسلام آمریکایی در منطقه و جهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با تأکید بر این‌که هر کسی عاشورایی نباشد؛ مهدوی نیست، گفت: امروز که اسلام علوی با چالش اسلام آمریکایی مواجه است؛ نخبگان دانشگاهی باید تفاوت‌های این دو جریان و نگرش را برای جامعه بیان کنند. نجات ما در تمسک به اسلام علوی است که پرچم آن امروز به دست حضرت الله خامنه‌ای است./935/ب102/د

ارسال نظرات