۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۷۵۶۳۳
آیت‌الله محمدی ری شهری:

بلا انسان را از آلودگی و گناه طاهر می‌کند

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه بلا نعمت الهی است، گفت: بلا و سختی نعمتی است که انسان را از آلودگی و گناه پاک می‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: فضیلت احسان ابتدایی بالاتر از احسان در مقابل احسان است.

آیت‌الله محمدی ری شهری بیان داشت: انسان قبل از آنکه کسی به او لطفی کند در حق دیگری احسان داشته باشد بسیار با فضیلت است، در روایت از امیر مومنان(ع) آمده که این مهم جوانمردی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره اینکه تفضل مطلق از آن خداوند متعال است، ابراز کرد: لطف و عنایت مختص خداوند است که نسیب انسان می‌شود، خداوند احسان ابتدایی دارد و این احسان شامل همه اهل زمین و آسمان می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه عفو الهی درمقابل چیزی نیست اما عذاب او عادلانه است، گفت: انسان به سبب اعمالش مجازات می‌شود.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه انسان از دوحال خارج نیست یا در خوشی و آسایش به سر می‌برد و یا در ناخوشی است، خاطر نشان کرد: نعمت خوشی فضل الهی است اما ناخوشی هم خود نعمت الهی به شمار می‌رود و آن نعمت پاکسازی و طهارت است، آلودگیهای انسان در ناخوشیها و بلاها از بین می‌رود و نعمتی که در بلا نحفته بیش از سختی است که فرد آن را تحمل می‌کند./202/813/ب1

ارسال نظرات