۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۷۵۶۲۸
دادستان قم:

رکن اصلی پیشگیری از وقوع جرم همکاری مستقیم مردم است

دادستان قم کاهش جرم را در پیشگیری موفق از وقوع جرم توصیف کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه و حذف بسترهای جرم خیز از وقوع جرم مانع شده و سطح عمومی وقوع جرم را کاهش می‌دهد؛ بر این اساس باید خود مردم در این امر با دادستانی و سایر دستگاه‌های قضایی مشارکت داشته باشند تا امنیت و سلامت در متن عمومی جامعه ایجاد شود.
مهدی کاهه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی کاهه امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد به تبیین اقدامات پیشگیرانه دادستانی قم در وقوع جرم پرداخت و گفت: دادستانی قم علاوه بر حفظ اقتدار و برخورد قاطعانه با هنجارشکنان، پیشگیری از جرم و کاهش دادن جمعیت کیفری زندانیان را سرلوحه کار خود قرار داده تا کارآمدی خود را افزایش دهد.

دادستان قم با اشاره به این‌که دستگاههای قضایی قم برخورد با قانون‌شکنی و بزهکاری را اولویت امنیتی خود می‌دانند، عنوان داشت: با اقدامات زیر بنایی، پیشگیری و حذف بسترهای جرم، آسیب‌شناسی علل افزایش جرم و بررسی آسیب‌های اجتماعی در محیط شهری از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دادستانی قم است.

کاهه به تبیین نقش دادستانی قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و حذف بسترهای جرم پرداخت و اظهار داشت: تفاهم‌نامه با شهرداری به‌منظور همکاری در فضای پارک‌ها و پارکینگ‌های شهری امضاءشده است که می‌تواند کمک بسیار زیادی به کاهش جرم کند.

دادستان قم کاهش جرم را در پیشگیری موفق از وقوع جرم توصیف کرد و ابراز داشت: اقدامات پیشگیرانه و حذف بسترهای جرم خیز از وقوع جرم مانع شده و سطح عمومی وقوع جرم را کاهش می‌دهد؛ بر این اساس باید خود مردم در این امر با دادستانی و سایر دستگاه‌های قضایی مشارکت داشته باشند تا امنیت و سلامت در متن عمومی جامعه ایجاد شود.

کاهه از ایجاد و فعال کردن بخش ویژه در دادستانی به‌منظور به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی داستانی قم پرداخت و اظهار داشت: حل‌وفصل کردن مسائل جزئی و ایجاد صلح و سازش بین شاکی و متهم ازجمله فعالیت‌هایی است که در دادستانی در حال اجرا است؛ بنابراین تحلیل داستانی از این اقدام بر این حقیقت استوار است که با این اقدام کاهش حجم پرونده‌ها و فرهنگ صلح و سازش را میان طرفین نهادینه می کند./۸۳۷/202/ب3

ارسال نظرات