۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۷۵۶۲۱
آیت‌الله سعیدی:

ارتکاب جرم تعدی از حقوق الهی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تجاوز از حقوق خداوند متعال را جرم حقیقی از منظر اسلام توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت از منظر حقوق اسلامی یک مجرم وقتی مرتکب جرمی می‌شود در حقیقت از حقوق خداوند تجاوز کرده و دشمن خدا به‌حساب می‌آید؛ بنابراین اسلام به او دستور توبه را داده است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار دادستان قم که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد از لزوم اقتدار امنیتی در استان قم گفت و تصریح کرد: باید زمینه‌هایی فراهم شود که دشمن باوجود آن‌ها جرات نکند به حریم‌ها نزدیک و قداست شکنی کند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر آمادگی کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان داخلی و خارجی یادآور شد: عملکرد سیستم و نیروهای امنیتی باید به‌گونه‌ای باشد که همیشه مقدمه هراس و ترس قلوب دشمنان اسلام باشد به‌ نحوی‌ که جرات جسارت به حریم امت اسلامی را نداشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تجاوز از حقوق خداوند متعال را جرم حقیقی از منظر شرع مقدس اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت از منظر حقوق اسلامی یک مجرم وقتی مرتکب جرمی می‌شود در حقیقت از حقوق خداوند تجاوز کرده و دشمن خدا به‌حساب می‌آید؛ بنابراین شرع مقدس اسلام به او دستور توبه را داده است.

آیت‌الله سعیدی به تبیین انواع روش‌های مقابله با جرم از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و عنوان داشت: اسلام همیشه با رفتارهای نرم مجرم را به هراس از ارتکاب جرم وادار می‌کند؛ بنابراین بهترین راه مقابله با وقع جرم عمل کردن برمدار سبک معیار زیست اسلامی است چراکه پیشگیری از جرم با ادبیات سخت و فشار آثاری مقطعی دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر این‌که دستگاه قضایی باید بدون تبعیض و در چارچوب قانون با مجرمان برخورد کند، گفت: باید توجه داشت دستگاه قضا می‌تواند در کنار اقدام قاطع، باید با ابزارهای نرم‌افزاری بتواند افراد مجرم را مورد تعقیب خود قرار دهد؛ بر این اساس دستگاه قضایی باید با مجرمان به‌گونه‌ای رفتار کند که خود مجرمان شرمسار شوند و دیگر به دنبال رفتارهای هنجارشکن و خلاف قانون نباشند./۸۳۷/202/ب3

ارسال نظرات