۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۷۵۶۱۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

دلسوزی و اخلاص مهم ترین ویژگی یک معلم است

نماینده ولی‏ فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه هر فردی مسؤولیتی را می پذیرد باید در انجام وظیفه خود به بهترین روش ایفای نقش کند، گفت: معلمان با دلسوزی و اخلاص در عمل باید در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش آفرینی کنند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، ظهر امروز، در برنانه تفسیر قرآن که با محوریت سوره انبیا در اداره ‌کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش محل انسان‌سازی و تربیت انسان است.

وی با بیان اینکه اخلاص عمل در امر تعلیم و تربیت بسیار مؤثر است، افزود: این مهم باید در کادر آموزش و پرورش و معلمان تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه موفقیت معلم در آموزش و پرورش به اخلاص بستگی دارد، عنوان داشت: اگر معلم در ایفای نقش خویش اخلاص داشته باشد و برای خدا کار کند موفق خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با روح، جان و  نفوس انسانها سر و کار دارد و معلم بر جان انسانها اثرگذار است، گفت: اگر روح سالم باشد غیرسالم را نمی‌پذیرد و آموزش و پرورش جایگاه مقدس علم، ادب، هنر، تعلیم، تهذیب و تربیت بوده و سلامت روح امری مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزون بر اخلاص، دومین ویژگی یک معلم را دلسوزی و خیرخواهی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دلسوزی معلم نسبت به دانش آموزان نقش بسزایی در تعلیم و تربیت آنان دارد.

وی معلمی را شغل انبیاء خواند و اظهار داشت: با توجه به سختی کار معلمی، این قشر باید صبور، دارای پشتکار بوده و با دلسوزی نسبت به دانش آموزان در موفقیت تحصیلی و رشد اخلاق آنان بکوشند.

امام جمعه خرم آباد در ادامه بیان داشت: در کار تعلیم و تربیت هر چه سادگی، اخلاص، محبت، مهربانی و دلسوزی بیشتر باشد اثرگذاری نیز بیشتر خواهد بود و معلمان باید آراسته به این ویژگی ها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان تصریح کرد: انسان وقتی مسؤولیتی را می پذیرد باید در انجام وظیفه خویش مسؤول باشد و خود را وقف خدمت به دیگران کند./9459/202/ب2

ارسال نظرات