۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۷۵۶۱۱

کتاب «آموزگار حماسه» در تبریز منتشر شد

کتاب آموزگار حماسه شرح زندگانی معلم شهید منوچهر پیر سمساری است که در پنج فصل تدوین و منتشر شده است.
آموزگار حماسه

حسین آذرنیا مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به انتشار کتاب «آموزگار حماسه»، اظهار داشت: این کتاب از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این کتاب به همت منوچهر نظمی تبار نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس تدوین و نگارش شده است، گفت: انتشار این کتاب ارزشمند، تلاش برای ثبت و احیای زندگی و سلوک شهیدان این مرز و بوم است، امید است که روح مطهر این شهیدان یاور ما در همه آزمونهای دشوار الهی باشد.

آذرنیا با بیان اینکه کتاب «آموزگار حماسه» زندگی و حماسه های معلم شهید منوچهر پیرسمساری را روایت می‌کند، افزود:«آموزگار حماسه» در 225 صفحه به بازخوانی برخی خاطرات دست اول و نیز تصاویری بکر از این شهید فرهنگی که در سال 1361 همزمان با عملیات رمضان به شهادت رسید، پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در پنج فصل با عناوین آشنایی، شاگردان مدرسه رازی و خاطرات ماندگار، شلمچه، منطقه موعود و در جستجوی او و نامه ها و اسناد به تشریح زندگی این شهید پرداخته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ابراز داشت: منوچهر پیرسمساری دی ماه سال 31 در تبریز در خاندانی اصیل و معتبر دیده به جهان گشود و با تربیتی اصیل و اسلامی به عنوان یکی از رزمندگان خمینی کبیر پرورش پیدا کرد.

وی افزود: فراز و فرودهای زندگی او در خلال 30 سال از او شخصیتی ممتاز و فرهنگی ساخت که سرانجام در عملیات رمضان به دیدار معبود نائل شد، این کتاب در حقیقت به دنبال بررسی ابعاد زندگانی این شهید بزرگوار است.

آذرنیا گفت: پیکر مطهر این شهید گلگون کفن سالها در خاک دشمن بعثی آرمیده بود که با رجعت به خاک پاک میهن در سال 73 در میان استقبال گسترده همشهریان خود آرام گرفت. این شهید فرهنگی به عنوان یکی از برجسته ترین افتخارات مردم تبریز و قشر فرهنگی شناخته و خیابانی نیز به همین اسم نامگذاری شده است.

وی با اشاره به آیین رونمایی از این کتاب ارزشمند، یاد آور شد: آیین رونمایی از این کتاب روز سه شنبه پنجم بهمن ماه، ساعت 15 در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز با حضور نویسنده کتاب، شماری از اصحاب فرهنگ و هنر و خانواده این شهید برگزار می شود./854/پ202/ق

ارسال نظرات