۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۷۵۶۰۶
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

تبلیغ، راهی مؤثر در کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به آثار مخرب آسیبهای اجتماعی در جامعه که بیشتر کانون خانواده ها را هدف قرار داده است، گفت: با تبلیغ به موقع و بصیرت افزایی باید جلوی این آسیبها گرفته شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: آسیبهای اجتماعی در جامعه نگران کننده بوده و این آسیبها کانون خانواده ها و نسل جوان را هدف قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه طلاق یکی از آسیبهای اجتماعی به شمار می آید، افزود: بیکاری، فقر فرهنگی، اعتیاد و اختلاف طبقاتی از جمله مواردی است که در افزایش آمار طلاق مؤثر است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت توجه والدین در امر ازدواج فرزند، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از افزایش آمار طلاق و گسترش آسیبهای اجتماعی حاصل از آن باید در جامعه بصیرت افزایی صورت گیرد.

وی نقش مبلغان و فعالیت تبلیغی آنان را در آگاه سازی افراد جامعه مؤثر دانست و گفت: در این راستا مبلغان به صورت مستمر با بیان ارزشها و ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی در راستای جلوگیری از گسترش آمار طلاق ایفای نقش می کنند.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: در استان لرستان 104 روحانی و مبلغ مستقر در مناطق شهری و روستایی با فعالیت در عرصه تبلیغ، مهم ترین اولویت برنامه تبلیغی شان را فعالیت در زمینه طلاق قرار داده اند.

وی با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی در مناطق روستایی و محروم از سوی مبلغان مستقر، گفت: بیان آسیبها و راهکارهای مقابله با آن، تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی، بیان هجمه های فرهنگی دشمن، تشویق جوانان به ازدواج و کاهش طلاق و تقویت باورهای اعتقادی جوانان از جمله محورهای برگزاری این گفتمان ها است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: تاکنون ۱۰۰ نشست با حضور فعالان فرهنگی سازمان تبلغیات اسلامی در زمینه کاهش آمار طلاق برگزار شده است.

حجت الاسلام غلامی به نقش اثرگذار تبلیغ در کاهش آسیبهای اجتماعی و جلوگیری از گسترش این آسیبها اشاره کرد و گفت: فعالیت تبلیغی مبلغان زمانی اثرگذار خواهد بود که به نیازهای جامعه توجه کرده و از ابزارهای تبلیغی اثرگذار بهره مند شوند./9459/302/ب2

ارسال نظرات