۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۷۵۶۰۰
آیت الله اراکی:

جریان های تکفیر و تفرقه گرا در حال منزوی شدن هستند/ تقریب گفتمان غالب جهان اسلام است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: فعالیت های تقریبی در سراسر جهان اثرگذار بوده است و جریان تکفیر، تفرقه گرا و واگرا در حال منزوی شدن هستند و گفتمان تقریب، گفتمان غالب جهان اسلام شده است.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره فعالیت های صورت گرفته توسط این مجمع، عنوان کرد: با توجه به مشکلات فراوانی که طی سال های اخیر در جهان اسلام به وجود آمده است، برنامه های گسترده ای توسط مجمع تقریب انجام شده است تا گفتمان تقریب در جهان اسلام به وجود بیاید.

وی افزود: نشر کتاب، مجلات و کارهای انتشاراتی در حوزه تقریب مذاهب اسلامی، یکی از کارهایی بوده است که توانسته دستاوردهای خوبی را به همراه بیاورد که تألیف، تدوین و انتشار کتاب« السنه النبویه فی مصادر مذاهب الاسلامیه» یکی از این فعالیت ها بوده است.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: نشر گفتمان تقریب در سراسر جهان یکی دیگر از فعالیت های این مجمع بوده است که برگزاری کنفرانس های متعدد در نقاط مختلف جهان با همکاری نیروهای محلی آن مناطق، در این راستا بوده است، برگزاری همایش هایی در پاکستان، اندونزی، مالزی، تونس، ترکیه و لبنان از جمله برنامه های اجرا شده است که توانسته هدف مجمع در نشر گفتمان تقریبی در جهان را محقق کند.

وی افزود: برگزاری جلسات گفت‌و‌گو با مذاهب با حضور علمای مذاهب گوناگون جهان اسلام، از طریق دعوت آن ها به ایران و یا اعزام گروه های تقریبی به کشورهای مختلف نیز، توانسته است ارتباط مناسبی در جهت ایجاد تقریب مذاهب اسلامی به وجود بیاورد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تشکیل اتحادیه و تشکل های بین المللی اسلامی را از دیگر برنامه های اجرایی این مجمع برشمرد و تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که برای عملیاتی کردن اهداف تقریب انجام شده است، ایجاد اتحادیه ها و تشکل های گوناگون است، که تشکل علمای مقاومت جهان اسلام با بیش از هزار عضو، تشکل بانوان تقریب اسلامی، تشکل دانشگاهیان، تشکل مدافعان و حامیان مقاومت و تشکل سادات منتسب به رسول الله(ص) از عمده فعالیت های صورت گرفته در این محور است.

وی افزود: الحمدلله فعالیت های تقریبی در سراسر جهان اثرگذار بوده است و جریان تکفیر، تفرقه گرا و واگرا در حال منزوی شدن هستند و گفتمان تقریب، گفتمان غالب جهان اسلام شده است و علی رغم هزینه های سنگین دستگاه های جاسوسی دشمن و سرمایه گذاری عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای راه اندازی جنگ مذهبی و ایجاد تفرقه، اما جریان به نفع گفتمان تقریبی بوده است.

آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که در هفته وحدت امسال انجام شد، بازسازی مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی بوده است، به طوری که بیش از 200 نفر از علما و شخصیت های برجسته کشورهای اسلامی عضو این مجمع هستند که همین موضوع توانسته  گفتمان تقریب را در جهان ترویج کند و پیشنهادات و برنامه های بسیار خوبی در کمیسیون های مختلف این مجمع عمومی ارائه شده است که در دست بررسی و اجرا هستند./872/پ202/ج1

ارسال نظرات