۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۷۵۵۹۷
معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزار می‌کند؛

مسابقه کتابخوانی «الگوهای خانواده اخلاقی»

مسابقه کتابخوانی با عنوان «الگوهای خانواده اخلاقی» ویژه طلاب معیل و همسرانشان از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
مسابقه کتابخوانی «اگوهای خانواده اخلاقی»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت تهذیب حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین شورورزی با اشاره به اهمیت خانواده و جایگاه آن در اسلام گفت: نهاد خانواده، اصلی ترین رکن جامعه و بستر فرهنگ های گوناگون و زمینه ساز خوشبختی و یا بدبختی انسانها و امت ها است، از این رو، اسلام  که برنامه سعادت و تکامل بشر است، عنایت ویژه ای به سلامت، رشد و پویایی این نهاد سرنوشت ساز دارد.

وی با بیان اینکه نهاد خانواده در سرنوشت افراد جامعه موثربوده و خانواده های حوزویان هم در سرنوشت حوزه علمیه ، دخیل هستند، ادامه داد: خانواده، از منظر اسلام ، دارای جایگاه و قداست ویژه ای است که قابل مقایسه با هیچ نهاد دیگری نیست. در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که می فرماید «ما بنی  فی الإسلام بناء أحبّ إلی الله عزّ و جلّ  و أعزّ من التزویج؛ در اسلام ، بنیادی نهاده نشده است که در نزد خداوند ، از ازدواج ، محبوب تر باشد.»

مدیر اداره امور خانواده و مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم با تاکید بر اینکه موفقیت در زندگی، در گرو داشتن سواد و مهارتهای زندگی است، اظهار داشت: بسیاری از ناکامی های زندگی ، به دلیل برخوردار نبودن از دانش و مهارتهای لازم برای زندگی است لذا کسانی که از این دانش و مهارت برخوردارند، می توانند برای رسیدن به آن هدف متعالی، امیدوار باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه  یکی از راه های کسب سواد زندگی و مهارت های زندگی، مطالعه و کتابخوانی بوده و رهبر معظم انقلاب هم در سخنان گهر بارشان فرمودند: امروز كتابخوانى و علم‏ آموزى، نه تنها يك وظيفه ‏ى ملى، كه يك واجب دينى است؛ ابراز داشت: اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم، در همین راستا  تصمیم به برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت هدفمند در بین طلاب معیل و همسران محترمشان نموده است ، تا بخشی از این خلا جبران شود.

حجت الاسلام و المسلمین شورورزی افزود: در همین جهت کتاب «الگوهای خانواده اخلاقی» اثر حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی  که هم به لحاظ متن و هم به لحاظ نویسنده از اتقان خوبی برخوردار و حاوی گفتارهایی است که سواد زندگی و بعضا مهارتهای زندگی را می آموزد، برای این منظور در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه این کتاب  شامل شش گفتار شامل  اخلاق در گفتگو، اخلاق در حل تعارض بین فردی، اخلاق در برقراری ارتباط با خارج از نظام خانواده، اخلاق در امور اقتصادی، اخلاق در امور جنسی و اخلاق در مدیریت خانواده و ایفای نقش می باشد، بیان داشت: علاقه مندان شرکت دراین مسابقه می توانند تا 13 بهمن سال جاری جهت ثبت نام اقدام کنند.

مدیر اداره امور خانواده و مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه این کتاب با 50 درصد تخفیف برای طلاب عرضه می گردد، خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانندبه اداره امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه قم – ساختمان دارالشفاء، طبقه سوم، اتاق 311 مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 37830959 تماس حاصل نمایند.

وی افزود: این مسابقه  14 و 15 بهمن‌ماه سال جاری به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد و به برگزیدگان به قید قرعه جوایز ارزنده ای از قبیل 2 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 5 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و 40 جایزه ارزنده دیگر تعلق خواهد گرفت./841/102/ب3

ارسال نظرات