۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۷۵۵۸۹
مفتی اداره مسلمانان اهل سنت گرجستان مطرح کرد؛

صلح و امنیت پایدار در گرو وحدت شیعه و سنی

کارماشیدزه ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مراجع و بزرگان شیعه در قم گفت: در ابتدای سفری که با علمای گرجستان به این شهر آمده ایم تأثیرات خوبی را دیده ایم و به کشور خودمان نیز این تجربیات را منتقل خواهیم کرد.
مسلمانان گرجستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از علمای اهل سنت گرجستان که به دعوت از دفتر حضرت آیت الله سیستانی به ایران آمده اند، پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

بگلار کارماشیدزه مفتی اداره مسلمانان اهل سنت گرجستان در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و درگذشتگان حادثه پلاسکو در تهران اظهار داشت: مسلمان های کشور گرجستان در کنار مسیحیان این کشور با مهربانی و دوستانه در کنار هم زندگی می کنند و هیچ گونه مشکلی با هم ندارند.

وی افزود: همین که خدمت علما می رسیم و از صحبت های مراجع و علمای اسلام استفاده می کنیم برای ما ارزشمند است بویژه اینکه مراجع بزرگوار شیعه تجربیات ارزنده ای دارند که برای همه مردم کشور ما می تواند کارساز و کارگشا باشد.

مفتی اداره مسلمانان اهل سنت گرجستان با بیان اینکه کشور گرجستان دارای دولتی مسیحی است، ابراز داشت: گرجستان در دنیا تنها کشوری است که همه ادیان و ملت ها در کنار هم زندگی می کنند و می توانند به راحتی دین خود را تبلیغ کنند و همه مسلمان های گرجستان در یک اداره دینی جمع شده و همفکری و هم نظری می کنند.

وی تصریح کرد: ما اهل سنت گرجستان در مراکز و مراسمات شیعیان شرکت می کنیم و آنها نیز در مراسمات ما حضور پیدا می کنند و ما از این طریق به دنیا همبستگی و همدلی خود را اعلام کرده و می گوییم ما هیچ مشکل و تنشی با هم نداریم.

کارماشیدزه خاطرنشان کرد: ما با دعوت حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی به این جا آمده ایم که خود نشان دهنده وحدت بین شیعه و سنی است و مسأله مهم آن است که در ابتدای سفری که با علمای گرجستان به این شهر آمده ایم تأثیرات خوبی را دیده ایم و به کشور خودمان نیز این تجربیات را منتقل خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مراجع و بزرگان شیعه در قم اظهار داشت: ما امروز حامل سلام مسلمانان و دولت گرجستان به شما و همه مردم ایران هستیم و شما را دوست و بردار خود می دانیم و بر لزوم تعاملات بعدی نیز تأکید می کنیم./1330/202/ب3

ارسال نظرات