۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۷۵۵۸۲
معاون بین الملل دفتر آیت الله سیستانی:

شیعه و سنی در گرجستان برای نشر عقاید خود آزاد هستند

حجت الاسلام دهسرخی با بیان این‌که در کشور گرجستان شیعه و سنی برای نشر عقاید خود آزاد هستند، گفت: جالب است که حکومت این کشور نیز در مسائل مختلف و بویژه بودجه های فرهنگی و سیاسی فرقی بین مسلمان ها و غیرمسلمان ها نمی گذارد.
دهسرخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از علمای اهل سنت گرجستان پیش از ظهر امروز با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام سیدصادق دهسرخی معاون بین الملل دفتر حضرت آیت الله سیستانی در قم در این دیدار اظهار داشت: این افراد به دعوت دفتر حضرت آیت الله سیستانی به استان قم آمده اند و با علما و مراجع دیدار و گفت‌وگو می کنند که بنابه توصیه حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی برای دیدار با مرجعیت بزرگ شیعه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این مکان حضور پیدا کرده اند.

وی افزود: بنده خودم بارها به این کشور سفر کرده ام و متوجه شدم با اینکه گرجستان کشوری با اکثریت مسیحی است و حکومت نیز به دست مسیحیان است اما مسلمانان زیادی اعم از شیعه و سنی دارد که زندگی خوبی در این کشور دارند.

حجت الاسلام دهسرخی با بیان اینکه تعامل شیعه و سنی و حتی مسلمان و غیر مسلمان در این کشور مثال زدنی است، ابراز داشت: گرجستان فضایی همچون لبنان دارد که ادیان و مذاهب مختلف بدون هیچ گونه تنش و اختلافی در کنار هم زندگی می کنند و رفت و آمدهای مناسبی با یکدیگر دارند.

وی تأکید کرد: جالب است که حکومت این کشور نیز در مسائل مختلف و بویژه بودجه های فرهنگی و سیاسی فرقی بین مسلمان ها و غیرمسلمان ها نمی گذارد و همه به یک سهم برخوردار می شوند و حتی همه ادیان و مذاهب برای بازگو کردن و تبلیغ اعتقادات خود نیز آزاد هستند.

معاون بین الملل دفتر حضرت آیت الله سیستانی در قم با بیان اینکه شیعیان زیادی در گرجستان حضور دارند و مراسمات مذهبی را با جدیت برگزار می کنند، یادآور شد: ایام مختلف سال بویژه ماه محرم فضای معنوی عجیبی در این کشور و در بین مسلمان ها حاکم است به گونه ای که ما در سال گذشته در یک مراسمی که حضور داشتیم 10 هزار غذای مراسم امام حسین(ع) را در بین مردم توزیع کردیم.

وی در پایان با ابراز خرسندی از عدم نفوذ وهابیت و سلفیه در این کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چچن در همسایگی گرجستان قرار گرفته و عقاید سلفی خطرناکی دارد، دولت گرجستان به شدت با این گروه مخالفت می کند و به هیچ وجه حاضر نمی شود که فضا برای نشر عقاید وهابی و سلفی فراهم شود./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات