۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۷۵۵۷۵
سردبیر الوفاق در گفت و گو با رسا تصریح کرد؛

صهیونیست‌ها درپی سوءاستفاده از ترامپ/ افزایش عملیات شهادت طلبانه با انتقال سفارت

سردبیر روزنامه عرب زبان الوفاق تاکید کرد که در صورت انتقال سفارت آمریکا به قدس شاهد افزایش چشم گیر عملیات شهادت طلبانه خواهیم بود.
مصیب النعیمی

مصیب النعیمی، سردبیر روزنامه عرب زبان الوفاق در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با تاکید براینکه در طول دهه های اخیر همه دولت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت کامل کرده اند، گفت: آمریکایی ها شریک اسرائیل در اشغال فلسطین بوده اند و همواره در جنایت‌های آنان یا نقش داشته اند یا جلوی جنایتگری صهیونیست‌ها را نگرفته اند. در این برهه رژیم صهیونیستی با توجه به تغییر حکومت و روی کار آمدن دولت ترامپ و عناصر نزدیک به صهیونیسم سعی خواهد کرد که از این فرصت سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به گمانه زنی‌ها در مورد انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به قدس، تصریح کرد: اگرچه هنوز هیچ موضع گیری رسمی در این باره اتخاذ نشده است اما به نظر میرسد این اظهارات برای ارزیابی واکنش‌ها است. اگر واکنش خیلی شدید و سنگین نیست این اقدام را انجام دهند.

انتقال سفات مخالف مصوبات شورای امنیت است
وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که براساس مصوبات قطع نامه های شورای امنیت سازمان ملل هم این اقدام، یک خلاف کاملا مشهود است. چرا که کرانه باختری، بیت المقدس شرقی و نوار غزه جزو سرزمین فلسطین به حساب می‌آید. ترفندی که در سال 1948 رژیم صهیونیستی را در سازمان ملل ثبت کردند شامل این مناطق نمیشود و لذا آمریکا نیاز به گذراندن یک مصوبه جدید دارد که این اتفاق رخ نخواهد داد.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد لابی رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که از خلاء ایجاد شده در فضای سیاسی آمریکا سوء استفاده کند. وی افزود: البته اگر دولت ترامپ این اقدام را انجام دهد شاهد واکنش گسترده ای در جهان اسلام خواهیم بود. اگرچه بلاخره الان فلسطین، کرانه باختری و بیت المقدس در اشغال رژیم صهیونیستی است و انتقال سفارت آمریکا به آنجا مشروعیتی به رژیم صهیونیستی نخواهد داد و مبارزه مردم فلسطین قطعا ادامه پیدا خواهد کرد اما میتواند به عنوان یک اقدام غیرقانونی و نامشروع آمریکا قلمداد بشود.

حکومت خودگردان در عمل اقدامی انجام نمی دهد
النعیمی پی بردن هرچه بیشتر مردم فلسطین به توطئه بین المللی به رهبری آمریکا را از دیگر تبعات این اقدام احتمالی آمریکا توصیف و تصریح کرد: متاسفانه حکومت خودگردان فلسطین به ویژه در دوره ابومازن با یک تناقض همیشه همراه بوده است. رهبران حکومت خودگردان در موضع گیری‌های خود اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم میکنند اما در عمل اقدامی از آن دیده نمیشود.

سردبیر الوفاق گفت: ابومازن هم بیشتر به دنبال آرام کردن مردم و حفظ موقعیت فعلی است، یعنی در شرایطی که خشم مردمی بالا میگیرد حمایت میکند اما عملا کاری انجام نمی دهد. ناگفته نماند که خود صهیونیست‌ها هم اهمیت زیادی به حکومت خود گردان نمیدهند. محمود عباس همواره وعده داده بود که بیت المقدس پایتخت دولت فلسطین است اما امروز ملت فلسطین شاهد واقعیت دیگری هستند و روز به روز تحقیق این وعده سخت تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها به ویژه در دوره حاکمیت افراطی‌های لیکود از جمله نخست وزیر فعلی به دنبال توسعه طلبی از قبیل شهرک سازی و وسعت شهرک‌های قبلی هستند. باورشان بر این است که جهان اسلام دچار بحران های جانبی است و فرصتی است که از این موقعیت سوء استفاده کنند و ترفندهایی که همواره دنبال آن بودند را اجرا کنند.

عملیات شهادت طلبانه افزایش پیدا میکند
این فعال رسانه ای انتقال سفارت آمریکا به قدس را سرآغاز خیزشی مردمی در فلسطین دانست و افزود: رژیم صهیونیستی هرگز احساس آرامش نخواهد کرد. علی رغم همه تمهیدات و تدابیری که برای جلوگیری از عملیات شهادت طلبانه اتخاذ کرده نتوانسته جلوی آن را بگیرد. از لحاظ بین المللی هم صهیونیست‌ها با توجه به اقدامات اخیر هیچ توجیهی ندارد. مخصوصا که در ماه گذشته برای اولین بار شاهد قطع نامه ای مبنی بر غیر قانونی بودن شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن بودیم.

النعیمی با اشاره به نقض تعهدات بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: حمایت آمریکایی ها از صهیونیست‌ها نمیتواند موجب احساس آرامش در فلسطین اشغالی شود برعکس مناطق اشغالی از این پس نا امن تر خواهد شد. مطمئنا درگیری بالا خواهد گرفت؛ حالا ممکن است این درگیری با استفاده از کارد آشپزخانه و زیر گرفتن نظامیان صهیونیستی با ماشین باشد یا عملیات مسلحانه و انفجار از سوی گروه‌های مقاومت صورت بپذیرد اما به هر ترتیب رژیم صهیونیستی با دردسرهای زیادی مواجه خواهد بود.

وی نادیده گرفتن حق ساکنان فلسطین را دلیل اصلی ناآرامی اشغالگران دانست و افزود: اگرچه جهان اسلام با ترفندهای رژیم صهیونیستی و توطئه های همپیمانان آن با مشکلات داخلی بسیاری دست و پنجه نرم میکند، اما آنها نمیتوانند مبارزه با اشغالگران صهیونیست را از ذهن ملت های منطقه فراموش کنند.

صهیونیستها همچنان رویای قلمرو نیل تا فرات را در سر دارند
سردبیر روزنامه الوفاق با تاکید براینکه صهیونیست‌ها همچنان به دنبال طرح توسعه قلمرو خود از نیل تا فرات هستند، گفت: صهیونیست‌ها در مواقع مختلف با ترفندهای مختلف سعی میکنند در مناطقی که اشغال میکنند  آرامش ایجاد کنند تا نقاط بعدی را اشغال کنند. مثلا در تاریخ رژیم صهیونیستی در سال 1948 مناطق شمال فلسطین تا نیمی از بیت المقدس اشغال میشود. در سال 67 کرانه باختری و بخشی از مصر و اردن را اشغال میکنند. سال 82 وارد لبنان میشوند تا سرزمین‌های اشغال شده قبلی فراموش شود.

وی ادامه داد: پس از مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی در سال  اسرائیلی ها نتوانستند به روند اشغالگری خود ادامه دهند اما مناطقی که اشغال کرده بودند را توسعه میدهند. همچنین طرح ترانسفر فلسطینی‌ها به اردن یا کشور دیگر همچنان پابرجاست.

النعیمی اظهار داشت: صهیونیست‌ها این روند را ادامه خواهند داد چون آنها سعی دارند گام به گام جلو بروند و طرح آینده همان ایجاد قلمرو رژیم صهیونیستی از نیل تا فرات است و نقشه ای که در کنیسه اسرائیل تقریبا همین محدوده را قلمرو خودش میداند. آنها از این موضوع کوتاه نیامده اند اما چون شرایط هنوز ایجاد نشده اقدامات آنها متوقف شده است. آنها اگر تعهدی هم داده باشند بی شک نقض میکنند./983/ب915/ک

ارسال نظرات