۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۷۵۵۵۲
حجت الاسلام رسایی:

سیستم پادگانی حاکم بر جریان اصلاح طلب خلأ وجودی آقای هاشمی را جبران خواهد کرد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان این‌که خلأ وجود آقای هاشمی برای جریان اصلاحات کاملا ملموس است، گفت: به دلیل وجود سیستم پادگانی در جریان اصلاحات به آسانی وحدت مورد نظر خود را ایجاد خواهند کرد.
حمید رسایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه سالار شهیدان تبریز با بیان این‌که اصولگرایی به معنای تکلیف گرایی است، اظهار داشت: اصولگرا کسی است که فقط دنبال انجام تکلیف خود است، این در حالی است که بسیاری نام خود را اصولگرا گذاشته‌اند، اما لزوما تکلیف‌گرا نیستند.

وی با بیان این‌که اصولگرای واقعی قدرت طلب نیست و از روش باطل به قدرت نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: در دوران غیبت، نائب امام معصوم یعنی ولی فقیه تعیین تکلیف می‌کند و این مدل شیعه است، اصولگرای حقیقی تابع محض ولایت فقیه است و در مسیری گام بر می دارد که مورد رضایت رهبری است.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به این‌که اختلاف نظرهایی میان اصولگرایان وجود دارد که دارای محاسن و مضراتی است، گفت: اصولگرایان به منطق تعیین تکلیف از سوی ولایت فقیه اعتقاد دارند، این اختلاف هم عادی است و مهم‌تر اینکه بدنه را رشد می‌دهد، اما در جریان مقابل چون سیستم پادگانی است این اختلاف اصلاً قابل قبول نیست.

وی با بیان این‌که بایستی در جریان اصولگرایی مدل اقناع در پیش گرفته شود تا نتیجه مدنظر حاصل شود، تصریح کرد: اگر اقناع حاصل نشد دو حالت پیش می‌آید: عده‌ای می‌گویند صالح مقبول ارجحیت دارد به اصلح و عده‌ای دیگر می‌گویند دفع افسد به فاسد کنیم.

این نماینده سابق مجلس افزود: استفاده از این دو قاعده بستگی به شرایط دارد یعنی اینکه اولاً این دو قاعده خلاف اصل هستند و اگر کسی اینها را اصل بداند و هویت مستقل ببخشد باید در مورد اول جریان سقیفه را قبول و عید غدیر خم را کاملاً رد کند و در مورد دوم حکومت کسی مثل یزید لعنت الله را بپذیرد.

حجت الاسلام رسایی با تأکید بر این‌که جریان اصولگرا برای موفقیت در انتخابات آینده بایستی از تجربه گذشته عبرت بگیرد، تصریح کرد: هر وحدتی ممدوح نیست، وگرنه حضرت علی(ع) با آن سه نفر وحدت می‌کرد، حضرت 25 سال خانه نشست و به شرایط و تفکرات آنها نپیوست، در جریان انقلاب نیز امام خمینی(ره) با آقای منتظری، نهضت آزادی و دیگر جریان‌های همسوی آنها به هیچ وجه به وحدت نرسیدند، بستگی دارد که وحدت بر سر چه موضوعی باشد.

وی ادامه داد: نیروی انقلابی و غیرانقلابی مدنظر رهبر انقلاب است؛ نه اصولگرا و اصلاح طلب؛ در عین حال افرادی هستند که به دنبال ترویج افکاری غیر از این هستند، عده‌‌ای معتقد هستند باید روش خود را عوض کنیم و با غرب مذاکره داشته باشیم، عده‌‌ای هم معتقد هستند باید محکم روی اعتقاداتمان بایستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد دولت در سه سال اخیر، گفت: بسیاری از عملکردهای دولت در راستای تکمیل پازل دشمن بوده است، در بحث برجام، فساد مالی وابستگان به دولت یازدهم و مسائلی دیگر این موضوع مشهود بوده است و همه در حالی است که بسیاری از وعده‌های انتخاباتی روحانی به تحقق نرسیده است.

وی در پایان با بیان این‌که خلأ وجود آقای هاشمی برای جریاناتی فراتر از اصلاحات و اعتدال کاملا ملموس است، گفت: بخشی از این جریانات تجدید نظر طلب، برخی خسته از آرمان‌های انقلاب، برخی پشیمان از انقلاب و بخشی حتی خواستار اصلاحات اساسی در مبانی انقلاب بوده و هستند، جبران این خلأ کاری بسیار دشوار و سخت خواهد بود، اما به دلیل وجود سیستم پادگانی به آسانی وحدت مورد نظر خود را ایجاد خواهند کرد./935/202ب2

ارسال نظرات