۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۷۵۵۴۹
از سوی مرکز تخصصی فقه اعلام شد؛

فراخوان آزمون ششمین دوره فقه القضا

مرکز آموزش های تخصصی فقه، وابسته به مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) در سال تحصیلی 97-96 دانش پژوه می پذیرد.
آزمون فقه القضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز آموزش های تخصصی فقه، وابسته به مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) در سال تحصیلی 97-96 دانش پژوه می پذیرد.

از مزایای پذیرش در این مرکز می توان به ارائه دروس فقه تکمیلی حوزه متناسب با گرایش تخصصی، طراحی و اجرای فوق برنامه های علمی پژوهشی متناسب با علاقه و توانمندی طلاب جهت رشد علمی آنان، امکان استفاده از کتابخانه تخصصی فقه، آموزش کارگاهی پژوهش و نگارش علمی و آشنایی با مباحث حقوقی متناسب جهت کاربردی کردن آموزه‌ های فقهی اشاره کرد.

همچنین پایش مستمر وضعیت دروس فقه و اصول حوزه، توسط استادان و مشاوران مرکز، فراهم آوردن زمینه مشارکت علمی پژوهشی طلاب در حوزه‌ های علمی فراروی هر گرایش، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به پذیرفته ‌شدگان، امکان جذب فارغ ‌التحصیلان دوره فقه القضاء در قوه قضائیه از امتیازات پذیرش در این مرکز محسوب می شوند.

براساس این گزارش، مواد آزمون ششمین دوره ورودی فقه القضاء، کتاب لمعه مباحث قضا، شهادات، متاجر، اجاره، نکاح، طلاق، اقرار، حدود، قصاص و دیات و تمام کتاب اصول فقه مرحوم مظفر (ره) است.

زمان آزمون نیمه اول فروردین 96 است و طلاب جهت نام نویسی می توانند تا 30 بهمن به سامانه اینترنتی مرکز www.atfeqh.ir مراجعه کنند.

از شرایط پذیرش دانش‌ پژوهان در سطح دو، دارابودن پرونده آموزشی فعال در حوزه علمیه، اشتغال در پایه 5 یا 6 به شرط اتمام سطح یک با معدل حداقل 16 تا پایان شهریور 96 و اشتغال به پایه 7 در سال 96ـ 1395 نیز قابل قبول است، حداکثر سن نیز 25 سال (دارندگان مدرک فوق دیپلم و بالاتر حداکثر 29 سال) است.

همچنین از شرایط پذیرش در این دوره موفقیت در مراحل گزینش علمی و تشخیصی، تعهد به اختصاص وقت کافی، رعایت مقررات آموزشی و عمومی مرکز و تعهد به شرکت در برنامه‌های آموزشی حوزه مطابق قوانین جاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است.

سر فصل‌ های دوره فقه القضاء، فقه الجزاء بر مبنای کتاب مبانی تکمله المنهاج محقق خویی «ره» و فقه المعاملات و سایر متون معتبر فقهی، قواعد فقه متناظر با مباحث مورد نیاز دوره و حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا و آیین دادرسی است.

دروس فقه مکاسب شیخ انصاری «ره» به عنوان مباحث فقه المعاملات و دروس اصول رسائل و کفایه حوزه جزء سرفصل‌های دوره محسوب می‌شوند و پذیرفته ‌شدگان باید بر اساس قوانین آموزشی حوزه‌های علمیه این دروس را به انتخاب خود از استادان سطوح عالی حوزه‌ های علمیه استفاده کنند و این مرکز نیز به کمک استادان و مشاوران خود وضعیت علمی آنان را به صورت مستمر ارزیابی کرده و راهنمایی‌ های لازم جهت بهبود آموزش را ارائه می کند.

گفتنی است، طلاب جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه انیترنتی مرکز به نشانی  www.atfeqh.ir و مرکز آموزش‌های تخصصی فقه واقع در بلوارامین، کوچه 17، پلاک 20 مراجعه کنند یا روزهای زوج ساعت 9 الی 14 با شماره 32617406ـ025 تماس گیرند./1324/302/ب3

 

 

ارسال نظرات