۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۷۵۵۳۳
رییس مؤسسه بهداشت معنوی مطرح کرد؛

نقد معنویت در نگاه برایان تریسی/ معنویت در راستای منافع سرمایه داران

حجت الاسلام مظاهری سیف با بیان این که برایان تریسی در معنویت خود به دنبال افزایش کاربری انسان در نظام سرمایه داری است ورود این نگاه را در داخل ایران سبب از بین رفتن معنویت اصیل دانست.
حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، رییس مؤسسه بهداشت معنوی، شب گذشته در ششمین نشست هم اندیشی با موضوع عرفان های کاذب در سازمان تبلیغات اسلامی قم، با اشاره به جریان مقابله مؤسسه بهداشت معنوی با سخنرانی برایان تریسی در صدا و سیما در سال 91، ابراز داشت: معنویت در کتاب های تریسی به ویژه کتاب خود آفرینی او انطباق زیادی با کتاب قدرت کابالای یهودابرگ که آموزه های شیطان پرستی است دارد.

وی با بیان این که نقد ما بر معنویت برایان تریسی این است که او معنویت را برای افزایش کاربری نیروی کار در نظام سرمایه داری استفاده کرده است، ابراز داشت: برایان تریسی معتقد است که هرچه معنویت در انسان بیشتر شود بهره وری بیشتری خواهد داشت و این به نفع نظام سرمایه داری است که به دنبال نیروی کار بهینه است.

مظاهری سیف افزود: معنویت در آموزه های تریسی به معنی تعالی و رشد نیست بلکه به معنی این است که انسان سکوت کند و به درون خود فکر کند و استرس را از خود دور کند که خاصیتش برای افزایش کاربری افراد است نه بیشتر.

وی اظهار داشت: ما نباید این گونه فکر کنیم که یک فرد آمده است و یک سخنرانی می کند و آموزه هایی را می گوید و می رود؛ زیرا گاهی اوقات این افراد وابسته به یک مکتب هستند و تا آن مکتب را نشناسیم متوجه نمی شویم چه اتفاقی می افتد.

رییس مؤسسه بهداشت معنوی تصریح کرد: اگر در برابر این آموزه های غلط ایستادگی نکنیم به تدریج خواهیم دید که یک مکتب در فرهنگ ما رسوخ کرد و نهادینه شد در حالی که اصلا نمی دانیم از کجا چنین مکتبی وارد شد و در داخل ایران سر برآورد.

وی با بیان این که افزایش کارآیی انسان هیچ منعی ندارد، گفت: نباید با استفاده از اسم معنویت به افزایش کارآیی انسان پرداخت زیرا در این صورت معنویت اصیل در جامعه از بین می رود و این سوء استفاده از معنویت است./843/202/ب3

ارسال نظرات