۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۷۵۵۱۲
امام جمعه بجنورد:

جانفشانی آتش‌نشان‌های حادثه پلاسکو یادآور فداکاری رزمندگان دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جان‌فشانی و ایثارگری آتش‌نشانان در حادثه حریق و ریزش ساختمان پلاسکو یادآور فداکاری‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، یکشنبه‌شب در دیدار شماری از مسؤولان استان، با تسلیت به مناسبت شهادت شماری از آتش‌نشانان غیور در حادثه حریق و ریزش ساختمان پلاسکو در تهران، اظهار کرد: انسان‌های فداکار و ایثارگر با گذشتن از خود، برای مردم تلاش کرده و صحنه‌های ماندگاری را خلق می‌کنند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در حادثه حریق و ریزش ساختمان پلاسکو ثابت کردند که جان‌فدای شهروندان و ملت ایران هستند، ادامه داد: این فداکاری و ایثارگری درواقع بازخوانی از دفاع مقدس بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه جان‌فشانی و ایثارگری آتش‌نشانان در حادثه حریق و ریزش ساختمان پلاسکو یادآور فداکاری‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس است، افزود: جوان‌های ما در دفاع مقدس به کام آتش می‌رفتند تا آتش جنگ را خاموش کنند و اکنون هم آتش‌نشانان ما با فداکاری به آتش ساختمان پلاسکو زدند تا آن را خاموش کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه فداکاری و ایثار از ثمرات دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: به برکت هشت سال دفاع مقدس فرهنگ ایثار و فداکاری در کشور ما نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه این فرهنگ مختص کشور ما بوده و سایر جوامع آن را به این کیفیت ندارند، اضافه کرد: فرهنگ ایثار، فداکاری و جان‌فشانی برای مردم ازجمله فرهنگ‌هایی است که به برکت انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در کشور ما جاری و ساری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر اینکه باید حادثه حریق و ریزش ساختمان پلاسکو برای مسؤولان درس عبرت و تجربه باشد، تصریح کرد: مسؤولان و متولیان بر اساس این تجربه باید به گذشته و آینده نگاه کرده و در ساختمان‌سازی توجه بیشتری کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: باید عمر مفید ساختمان‌ها کارشناسی شده و برای آینده فکر و برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بار دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

وی با اشاره به وجود ساختمان‌های قدیمی در استان خراسان شمالی، افزود: در استان ما هم بافت‌های قدیمی وجود دارند که احتمال ریزش آنها و بروز فاجعه وجود دارد؛ ازاین‌رو باید از این فجایع پیشگیری و جلوگیری کنیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات