۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۷۵۵۰۹
امام جمعه بابل:

روحانیت در خط مقدم مبارزه با رژیم طاغوت قرار داشت

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با گرامیداشت یاد علمای بزرگ شهرستان بابل و نقش آفرینی آنان در صحنه انقلاب و مبارزه با رژیم طاغوت، گفت: روحانیت همواره در خط مقدم مبارزه با رژیم پهلوی قرار داشت و علمای این منطقه از پیشگامان این خط مبارزه با رژیم ستمشاهی بودند.
امام جمعه بابل در جمع فعالان دهه فجر امام جمعه بابل در جمع فعالان دهه فجر امام جمعه بابل در جمع فعالان دهه فجر امام جمعه بابل در جمع فعالان دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، امشب در جمع تعدادی از فعالان حوزه گرامیداشت دهه فجر این شهرستان با اشاره به آغاز سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: ماه بهمن برای ملت ایران ماه پیروزی، عزت و عظمت است و دهه پر افتخار فجر انقلاب اسلامی هر چه بهتر از سالهای قبل باشکوهتر گرامی داشته شود.

وی افزود: باید با برنامه ریزی و اجرای طرح های خلاقانه در حوزه گرامیداشت دهه فجر به نحو شایسته ای از این مناسبت عظیم تجلیل و تکریم صورت گیرد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی به ملت ما پس از سالهای اسارت در دست شاهان بی کفایت عزت بخشید، تصریح کرد: باید نشاط و سرور ناشی از انقلاب اسلامی که با مجاهدت امام راحل، شهدا و ایثارگران به دست ما رسیده است در قالب برنامه های جذاب مهم توام با بصیرت افزایی اجرا شود.

وی مساجد و مدارس را از اماکن مهم در اجرای برنامه های مناسبتی انقلاب بیان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی نه تنها برای ملت ایران عزت آفرین شد بلکه بیداری را در سراسر دنیا  رقم زد و به ملت های دیگر راه عزت و عظمت را آموخت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به نقش مردم مازندران در پیشرویی در انقلاب اسلامی با تقدیم شهدای گرانقدر در این مسیر، تاکید کرد: شهرستان بابل همپای بسیاری از شهرهای بزرگ کشور از مراکز مهم انقلاب اسلامی به شمار می رفت و لازم است که نسل های جدید جامعه با آن تلاش ها و زحمات آشنا شود.

وی با گرامیداشت یاد علمای بزرگ شهرستان بابل و نقش آفرینی آنان در صحنه انقلاب و مبارزه با رژیم طاغوت، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره در خط مقدم مبارزه با رژیم پهلوی قرار داشت و علمای درگذشته این منطقه از جمله آیت الله روحانی و آیت الله فاضل از پیشگامان این خط مبارزه بودند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل به نقش بازاریان در عرصه انقلاب اشاره کرد و گفت: بازاریان مومن نقش بسیار مؤثری را در پیروزی انقلاب ایفا کردند و بعد از انقلاب نیز در دوران انقلاب صحنه های شکوهمندی آفریدند و نقش آنان در این عرصه نقشی بی بدیل است.

وی افزود: ارزش های انقلاب و جلوه های آن را به نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی منتقل کنید زیرا این نسل صحنه های پرشور انقلاب را ندیده و آن شور را در زندگی خود تجربه نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر لزوم جمع آوری، حفظ و انتشار خاطرات انقلاب تاکید کرد و اظهار داشت: هنر در قالب های مختلف می تواند تداعی کننده تکبیرها، فریادهای کوبنده و شکستن فضای تاریک اختناق شاهنشاهی برای قدرشناسی نسل های جدید از تلاشها و زحمات به ثمر رسیدن انقلاب ایفا کند./202/1313/ب1

ارسال نظرات