۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۷۵۴۹۰

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

تشكيل اتاق فكر جهت عملياتي كردن سند پيشگيري از اعتياد در بندرعباس، نشست كارگروه تخصصي اشتغال و برگزاری پنجمین نشست شورای مدیران استانداری هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، بهروز اكرمي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار هرمزگان در نشست اتاق فكر سند پيشگيري از اعتياد استان هرمزگان، ضمن قدرداني از تهيه سند پيشگيري از اعتياد در هرمزگان، گفت: براي عملياتي كردن اين سند هيچ گونه اعتبار جداگانه و ويژه اي در نظر گرفته نشده و تمامي بخش ها بگونه اي تنظيم شده كه بتوان با استفاده از ظرفيت هاي موجود آن را به سرانجام رساند.

وي افزود: اين سند با رويكرد آسيب شناسي، يافتن مناسب ترين راه حل ها و برنامه ريزي در راستاي هدفمند و هماهنگ نمودن فعاليت دستگاه هاي ذينفع در زمينه پيشگيري از اعتياد تنظيم شده است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار هرمزگان تصریح کرد: در اين سند كليه وظايف پيشنهادي براي دستگاه هاي اجرايي مداخله گر آورده شده كه براي عملياتي كردن اين پيشنهادات، دستگاه ها در اين اتاق فكر، ظرفيت ها و توان موجود خود را عنوان كرده و پيشنهادهاي عملياتي مشخص و كمي شده اي را براي هر يك تعيين مي كنيم.

وی با بيان اينكه كارهاي صورت گرفته در گذشته عليرغم اينكه حجم بسياري به لحاظ كمي داشته اما تاثيرگذاري و بازخورد مناسبي طبق تحليل ها و آمارهاي موجود نداشته است، تصريح كرد: ارتقا كيفي اقدامات و هماهنگ کردن فعاليت ها در راستاي رسيدن به اهداف مشخص، رويكرد اصلي اين سند است.

اكرمي آگاهي بخشي و آموزش را يكي از پايه هاي اساسي در امر پيشگيري دانست و خاطر نشان كرد: اما آموزش بايد هدفمند و هوشمندانه باشد و اينكه بناي آموزش و آگاهي بخشي خود را بر اين موضوع قرار دهيم كه گفته شود اعتياد امري نامطلوب و داراي پيامدهاي مخربي است، اطلاعات واضحي است كه نمي تواند صرفا افراد را از گرايش به سمت سوء مصرف مواد مخدر بازدارد بلكه بايد هوشمندانه باور افراد در معرض آسيب را در اين زمينه هدف قرار داد.

توجه ويژه برنامه ششم توسعه به اشتغال فرزندان خانواده هاي شهدا و ايثارگران

علي رئوفي معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان در نشست كارگروه تخصصي اشتغال استان گفت: در برنامه ششم توسعه كشور توجه ويژه اي به اشتغال فرزندان خانواده هاي  شهدا ، ايثارگران ، جانبازان و آزدگان  شده است.

وي در ادامه با انتقاد از عدم استفاده صحيح  فرهنگ از تكنولوژي هاي نوين در كشور، افزود: متاسفانه وقتي تكنولوژي جديد وارد كشور مي شود اين فناوري عامل عقب ماندگي مي شود  در حالي كه در كشور هاي توسعه يافته تكنولوژي عامل رشد و توسعه و بالندگي بيشتر است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان گفت: متاسفانه در كشور، از تكنولوژي هاي نوين و جديد بعضاً در راستاي ترويج بد اخلاقي و بي اخلاقي استفاده مي شود.

رئوفی تصريح كرد: متاسفانه در حادثه تلخ ساختمان پلاسكو در حالي كه هموطنان زير آوار و در حال سوختن بودند عده اي مشغول گرفتن عكس سلفي بودند و اين وظيفه نخبگان جامعه است كه براي تربيت نسل آينده به تبيين اخلاق براي اين نسل بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده از اشتغال نيروهاي بومي در صنايع غرب بندرعباس، بيان داشت: آمار ارائه شده از اشتغال استان نشانگر آن است كه تقريباً 60 درصد بومي و 40 درصد غير بومي در اين صنايع مشغول به فعاليت  هستند كه تا حد مطلوب فاصله دارد و به طور كامل رضايت بخش نيست.

رییس كارگروه تخصصي اشتغال هرمزگان اظهار داشت: برنامه ها و طرح هاي مديران در حوزه  اشتغال بر روي كاغذ نماند و عملياتي شوند تا جامعه دستاورد هاي آن را از نزيك لمس كنند.

رئوفي به هدف گذاري هاي اشتغال در برنامه ششم توسعه اشاره و در اين رابطه افزود: ايجاد 950 هزار شغل جديد و  اختصاص هزار ميليارد تومان به فرصت هاي شغلي جديد در بوجه سال آينده از مهمترين اين هدف گذاري هاست.

وي در ادامه به راهكارهاي توسعه ايجاد اشتغال اشاره و گفت: حمايت از ايده هاي خلاق، آموزش و مهارت آموزي، حمايت هاي خدماتي، قانوني، اداري و بيمه اي از مهمترين راهكارهاي حمايت از بخش اشتغال است.

رئوفي با اشاره به اقدامات انجام شده در هرمزگان  براي رونق و ايجاد اشتغال، خاطرنشان كرد: تشكيل خانه صنايع دستي در روستاهاي استان به منظور ايجاد و حمايت از مشاغل خانگي  خرد و كوچك در اين مناطق ، تاكيد بر استفاده كليه دستگاههاي اجرايي استان بر استفاده از كالا ها توليدي استان، برگزاري دوره هاي آموزشي كار آفريني دريا محور با همكاري دانشكده كار آفريني تهران با هدف افزايش اشتغال در حوزه فعاليت هاي دريا محور، استفاده از ظرفيت موجود در قانون رفع موانع توليد، تسهيلات مشاغل خانگي و خرد ،طرح توسعه خلاقيت و كار آفريني در كودكان استان  و برنامه ريزي جهت استفاده حداكثري از فرصت برگزاري همايش توسعه سواحل مكران در چابهار با توجه به وجود 55 درصدي سواحل مكران در استان از مهمترين برنامه ها براي رونق اشتغال در استان هرمزگان است.

رییس كارگروه تخصصي اشتغال استان هرمزگان به توجه ويژه به اشتغال فرزندان خانواده هاي شهدا، ايثارگران، جانبازان و آزدگان در برنامه ششم توسعه اشاره و در اين رابطه افزود: در اين برنامه همه دستگاه هايي اجرايي ملزم به استخدام فرزندان شهدا، ايثارگران، جانبازان و آزادگان شده اند كه با عملياتي شدن اين دستورالعمل موضوع اشتغال فرزندان اين بزرگواران به سرانجام خواهد رسيد.

دهه فجر فرصت مناسبی برای انعکاس دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است

جاسم جادری استاندار هرمزگان در پنجمین نشست شورای مدیران استانداری هرمزگان دهه فجر را فرصت مناسبی برای انعکاس دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه در سال جاری همه کارها براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی هدف گذاری شده است، گفت: با تجه به مدت زمان باقی مانده تا پایان سال مدیران باید پیگیری های بیشتری برای به نتیجه رسیدن کارهای باقی مانده در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی افزود: مدیران استانداری مسؤولیت هماهنگی و پیگیری و برنامه ریزی در زمینه های مختلف را بر عهده دارند و مشکلات شهرستان ها و مناطق مختلف استان نیز باید در این شورا مورد رسیدگی قرار گیرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر، افزود: برای اجرای برنامه های مناسب در دهه فجر نیاز است برنامه ریزی خوبی صورت گیرد.

جادری تصریح کرد: این دهه فرصت مناسبی برای انعکاس آثار مثبت اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت است و گزارش اقدامات صورت گرفته باید توسط مدیران به مردم ارائه شود تا اقشار مختلف مردم با آن آشنایی پیدا کنند./303/851/ب1

ارسال نظرات