۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۴۷۵۴۸۹
مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس:

بهره‌ مندی از ظرفیت سرمایه انسانی راهکاری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس با اشاره به اینکه تمرکز بر تولید تضمین کننده ایجاد فرصت‌ های شغلی برای نیروی کار جوان و مولد در کشور است، گفت: بکارگیری و بهره‌ مندی از ظرفیت سرمایه انسانی کشور راهکاری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام روح الله اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: بهبود اوضاع اقتصادی و اقدام عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی می‌ تواند مردم ایران را در مقابل تهدیدهای دشمنان آسیب‌ ناپذیر کند.

وی با تاکید بر اینکه «اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست» افزود: اقتصاد مقاومتی به این معناست که اقتصاد کشور باید به گونه‌ ای سامان یابد که شوک‌ های درونی و بیرونی مسیر رشد و اشتغال را نتوانند تغییر دهند.

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تکیه به تولید داخل، کاهش وابستگی به نفت، کاهش واردات و تقویت صادرات است، تصریح کرد: با اقتصاد مقاومتی می‌ توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصت های بسیاری برای کشور ایجاد و از آنها استفاده کرد.

حجت الاسلام اولیایی ابراز داشت: اگر اقتصاد مقاومتی به معنی استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی کشور است باید با رویکرد اجرایی همراه باشد و سعی کنیم در مقام اولویت‌ گذاری و انتخاب احسن، بنا را بر این بگذاریم که مسائل کشور را خودمان حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمرکز بر تولید تضمین کننده ایجاد فرصت‌ های شغلی برای نیروی کار جوان و مولد در کشور خواهد بود اذعان داشت: یکی از راهکارهای مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکارگیری و بهره‌ مندی از ظرفیت سرمایه انسانی کشور است که به طور مستقیم با موضوع اشتغال مرتبط است.

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با تلاش ملی، خرد، عقل همگانی و با نگاه واقع‌ بینانه به چالش‌ ها و فرصت‌ های پیش رو در کشور به‌وجود می آید، گفت: امروز راه مقابله با دشمن عمل به احکام قرآن، نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه و مخالفت با خواسته‌ های نا به ‌حق دشمن است.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب با توجه به آسیب‌ شناسی جامعه امروز برای تبیین برنامه اقتصاد مقاومتی راهکارهای رسیدن به عزت و اعتلای کشور را به مردم نشان داده است، ابراز داشت: همه متخصصان امر اقتصاد و مسؤولان اقتصادی کشور اجرای اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات اقتصادی می‌ دانند.

حجت الاسلام اولیایی در ادامه بیان داشت: بسیاری از چالش های اساسی جامعه از قبیل بیکاری، ناهنجاری و فساد ناشی از مشکلات اقتصادی است.

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس با تأکید بر اینکه فرهنگ‌ سازی یکی از راهکارها و نیاز مهم تحقق اهداف و سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اگر بتوانیم سیاست اقتصاد مقاومتی را در عمل انجام دهیم یعنی از تولید داخلی حمایت کنیم و تکنولوژی محصولات را در داخل کشور داشته باشیم در آن زمان هیچ کشوری نمی‌ تواند جرات تهدید ایران را داشته باشد. 

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی می‌ تواند یک الگوی ایرانی اسلامی و در مقابل اقتصاد جهانی باشد، بر لزوم نهادینه کردن آن بین همه اقشار جامعه و ارائه یک تعریف دقیق از آن تاکید کرد.

حجت الاسلام اولیایی در پایان گفت: تولید کمی و کیفی در داخل و جلوگیری از واردات، تشویق و ایجاد انگیزه در مردم و فعالان اقتصادی در مصرف کالا و خدمات داخلی بهترین راهکار برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است./302/851/ب1

ارسال نظرات