۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۷۵۴۷۹
اندیشمند لبنانی:

جنگ میان اعراب و ایرانیان از برنامه های دشمن است

یکی از اندیشمندان لبنانی، جنگ میان اعراب و ایرانیان را از اهداف دشمنان خواند و تأکید کرد که هزینه هنگفتی در این زمینه اختصاص یافته است.
معین بشور اندیشمند لبنانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معن بشور از اندیشمندان لبنان و متخصص قومیت گرایی عرب در کنفرانس بین المللی گفت وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت که امروز در قم برگزار شد، گفت: با وجود اینکه ساعت های اندکی در ایران حضور یافته و سخنان اندیشمندان ایرانی را شنیدم به آینده گفت وگو بین ایران و اعراب به ویژه در زمینه فرهنگی که اهمیت بسیاری دارد، امیدوار شدم.

وی افزود: فرهنگ، دروازه اصلی گفت وگوهای سیاسی و اجتماعی و ... به شمار می آید زیرا اشتراکات فراوان فرهنگی میان ایران و اعراب وجود دارد.

بشور تصریح کرد: ما با تأسیس انجمن قومیت عربی در سال 1990 به گسترش روابط با کشورهای همجوار پرداختیم و بر این اساس، دو کنفرانس در دوحه در سال 1996 و دیگری در سال 2003 در ساختمان وزارت خارجه ایران در تهران برگزار کردیم.

این اندیشمند لبنانی ادامه داد: هویت هر امتی زمانی کامل می شود که با ملت های دیگر به ویژه همجوار پیوند بخورد به ویژه اگر فرهنگ و تمدن و مصالح مشترکی داشته باشند 

وی با اشاره به اینکه شکاف افقی و عمودی در جهان اسلام وجود دارد، بر لزوم توجه کامل به سخن دیگران خصوصا مخالفان تأکید کرد و اظهار داشت که گفت وگوها نباید تنها به همنظران منحصر شود.

معین بشور از دلایل موفقیت انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل موفقیت جمهوری اسلامی ایران از زمان انقلاب تاکنون، کاهش اختلافات داخلی بود. ما از زمان انقلاب به عنوان یار و یاور ایران بودیم و حتی در زمان انقلاب نیز تظاهرات زیادی در لبنان در حمایت از انقلاب برگزار کردیم.

وی خاطرنشان ساخت که دیدگاه های مختلف را باید شنید تا گفت وگو به نتیجه رسیده و از دروازه فرهنگ به حل مشکلات سیاسی و اقتصادی و امنیتی برسیم.

این پژوهشگر لبنانی با اشاره به هجمه موجود علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دشمان می خواهند جنگ را میان ایرانیان و  اعراب راه بندازند و در این زمینه پول های هنگفتی پرداخته شده و رسانه ها به شدت مشغول به فعالیت هستند. اما ایمان داریم که این توطئه به جایی نخواهد رسید./980/ب921/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات