۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۷۵۴۷۵
علمای سنی لبنان تأکید کردند؛

امکان عفو عمومی تروریست ها وجود ندارد

علمای اهل تسنن لبنان با ابراز خرسندی از بازداشت عامل انتحاری پیش از انفجار، عفو عمومی و آتش بس با تروریست ها را بی معنا خواندند.
شیخ صهیب حبلی، حسام العیلانی، ماهر عبدالرزاق علمای اهل تسنن لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای اهل تسنن لبنان با صدور پیام های جداگانه، بازداشت تروریست انتحاری پیش از انفجار در یکی از خیابان های پر رفت و آمد بیروت را تبریک گفتند.

شیخ حسام العیلانی امام جماعت مسجد الغفران صیدا این موفقیت را به اطلاعات ارتش تبریک گفت و افزود: با توجه به انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه این تروریست از شهروندان صیدا به شمار آمده و از پیروان گروه تروریستی احمد الاسیر است، باید تأکید کنم که صیدا پایتخت مقاومت بوده و چنین جنایت هایی را به شدت محکوم می کند.

وی تصریح کرد: عجیب نیست فردی از اعضای گروه الاسیر به عملیات انتحاری روی آورد همانگونه که چندی پیش یکی از اعضای این گروه در برابر سفارت ایران در بیروت به عملیات انتحاری پرداخت.

این روحانی اهل تسنن ادامه داد: این مساله نشان می دهد که بسیج اشتباه مردم و دعوت به خشونت از عوامل اصلی قتل بی گناهان و تخریب لبنان است.

برقراری امنیت مرهون سه رکن ارتش، ملت و مقاومت است

شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت جلوگیری از عملیات انتحاری در خیابان الحمراء در بیروت را اقدامی مبارک از سوی نیروهای امنیتی با همکاری شهروندان توصیف کرد و اظهار داشت که گرگ های انتحاری را باید پیش از انجام جنایت، به چنگ انداخت.

وی تأکید کرد: بازداشت این انتحاری سبب اطمینان مردم و افزایش اعتماد آنان به نیروهای امنیتی خواهد شد. تروریست ها در راستای ایجاد شکاف در جامعه و فراهم شدن زمینه های انجام عملیات تروریستی هستند.

شیخ ماهر عبدالرزاق این موفقیت را نتیجه همکاری ارتش، ملت و مقاومت توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: امنیت و ثبات در نتیجه هماهنگی میان این سه رکن بوده و بدینوسیله می توانیم بر توطئه های تروریستی فائق آمده و لبنان را حفظ کنیم. 

آتش بس با تروریست ها معنایی ندارد

شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان و امام جمعه اهل تسنن صیدا، بازداشت انتحاری در خیابان الحمراء را موفقیتی بزرگ عنوان کرد و گفت: این اقدام از بروز فاجعه خونین جدید از سوی عناصر احمد الاسیر تروریست جلوگیری کرد. عناصر این گروه هیچ توجهی به خون مردم ندارند و از کشتن نظامیان و شهروندان بی گناه کوتاه نمی آیند.

وی افزود: این در حالی است که روز گذشته جمعی از عناصر معلوم الحال به بهانه برقراری صلح عمومی در لبنان، آزادی همه زندانیان را خواستار شده بودند.

رییس جمعیت الفت لبنان تأکید کرد که هیچ آتش بسی با تروریست ها وجود ندارد و هیچ کس حق ندارد تروریست ها را مورد عفو قرار دهد چرا که آنان منطقی جز قتل و ذبح و انفجار نمی شناسند.

گفتنی است نیروهای امنیتی لبنان فردی که قصد انجام عملیات انتحاری در داخل یک رستوران شلوغ خیابان الحمراء در بیروت، پایتخت این کشور داشت را قبل از انجام عملیات دستگیر کردند./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات