۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۷۵۴۷۳
معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان:

پیگیری مطالبات رهبر انقلاب برای طلاب ضروری است

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره این که پیگیری مطالبات رهبر انقلاب برای طلاب ضروری است، گفت: حوزه های علمیه باید بحث انقلابی بودن را جدی بگیرند و متأسفانه بعضی از طلاب و اساتید از شاخصه های انقلابی بودن فاصله گرفته اند.
طلبه انقلابی طلبه انقلابی

حجت الاسلام رضاه شاه حیدری معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مردم متأسفانه با برخی کارهای خود از شاخصه های انقلابی فاصله گرفته اند.

وی افزود: ولایت داشتن از مهم ترین شاخصه های انقلابی بودن است و انسان زمانی می تواند در سایه ولایت فقیه باشد که به صحبت های رهبر انقلاب گوش فرا دهد و به آن ها عمل کند.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که ولایی بودن فقط به حرف نیست بلکه باید در عمل دیده شود، اظهار داشت: انسانی که در زندگی خود معنویت داشته باشد و در کارهای خود به خدا توکل کند می تواند زندگی خود را تبدیل به انقلابی کند.

وی بیان داشت: اتحاد یکی دیگر از شاخصه های انقلابی بودن است و اگر در جامعه ای مردم با هم اختلاف داشته باشند نمی توانند شاخصه های انقلابی را در زندگی خود اجرایی کنند و فریب ترفندهای دشمن را می خورند.

استاد حوزه علمیه ماهان با توجه به این که یکی از قشرهای جامعه اسلامی را بسیجیان تشکیل می دهند، ابراز داشت: یک انسان زمانی می تواند اسم خود را بسیجی قرار دهد که در کار خود اخلاص داشته باشد تا بتواند وظایف یک بسیجی بودن را در زندگی خود اجرایی کند.

وی اظهار داشت: کارآمدی و کارجهادی انسان را می تواند به شاخصه های انقلابی بودن نزدیک کند زیرا کار جهادی اگر در کشور رونق پیدا کند می توانیم کشوری قدرتمند داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه ماهان با بیان این که همیشه انسان باید مراقب ترفندهای دشمن باشد، خاطرنشان کرد: یک فرد انقلابی نمی تواند گوشه گیر باشد و باید در تمام میدان های سیاسی یا اقتصادی بصیرت کافی را داشته و بتواند به موقع به کمک ولی فقیه بیاید.

وی اظهار داشت: پیگیری مطالبات رهبر انقلاب برای طلاب ضروری است و طلبه ای در زندگی طلبگی خود، موفق بوده که صحبت های رهبر انقلاب را گوش دهد و به مردم بگوید.

حجت الاسلام شاه حیدری با اشاره به این که طلاب باید اهل عمل به صحبت های مقام معظم رهبری باشند، افزود: حوزه های علمیه باید بحث انقلابی بودن را جدی بگیرند و متأسفانه بعضی از طلاب و اساتید از شاخصه های انقلابی بودن فاصله گرفته اند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: دشمن با تمام نیرو به جنگ با اسلام آمده و یک طلبه زمانی می تواند در مقابل نقشه های شوم دشمن بایستد که از جهت اخلاقی و درس خود را به درجات بالا ببرد و معیار زندگی خودش را صحبت های ولی فقیه بداند.

وی در پایان گفت: طلاب و اساتید حوزه های علمیه سعی کنند با بصیرت کامل در مقابل دشمن بایستند و نگذارند دشمن مردم ایران را فریب دهد./302/9707/ب1

ارسال نظرات