۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۵۴۲۶

کتاب یک بهار از بهشت می چینیم در بازار نشر

کتاب یک بهار از بهشت می چینیم از سوی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث چاپ و روانه بازار شد.
کتاب یک بهار از بهشت می چینیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب یک بهار از بهشت می چینیم نوشته معصومه محمدی سیف در سال 1395 از سوی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث چاپ و روانه بازار شد.

در بخشی از درآمد این کتاب آمده است: حجاب، مفهومی است که از قرآن کریم و فقه اسلامیی سرچشمه گرفته است. این واژه به پوشش شرعی در مقابل نامحرم اطلاق می شود. اگرچه در اسلام، مردان هم باید پوشش داشته باشند، لکن واژه حجاب، معمولا برای پوشش زنان به کار می رود.

از دیدگاه فقهای اسلام، حجاب، یکی از احکام اسلامی است و اصطلاحا عبارت است از: پوشاندن ضروری مو و دیگر اعضای بدن زن مسلمان به جز صورت و دو دست تا مچ(و گاهی دو تا پا تا قوزک) از دیدگان مردانی که براساس شریعت اسلامی، نامحرم شمرده می شوند.

حجاب ابزاری برای ممکن ساختن حضور زن در جامعه و برخورد با نامحرمان است بی آن که آسیبی از این حضور و تعامل، متوجه طرفین یا جامعه شود. به عبارت دیگر، فلسفه حجاب، مصونیت فردی و اجتماعی از گرفتار شدن به انواع ناهنجاری ها و کجروی هاست. یعنی در حقیقت، منافع حجاب، فقط متوجه مرد نمی شود؛ بلکه زنان و جامعه نیز از آن بهره مند می گردند.

این کتاب دربردارنده مطالبی همچون «حقیقت زیبایی»، «رویش روشن اندیشه»، «جزیره فرشتگان»، «روح زیبای من!»، «حقیقتی که در کودکی دل یافتم»، «تمنای روح برای جاودانگی»، «زیر چتر حجاب»، «باور سبز رویش»، «آیه های ایمان»، «گذر باید کرد»، «ترانه ای جاودانه خواهم سرود» و «در سپیده دم حجاب» است.

«روح مقدس زندگی»، «رویش اندیشه»، «خورشید حیات»، «روح زیبا»، «خورشید خندان حجاب»، «تولد سبز»، «ماه را میان فانوس یافتم»، «حقیقت نزدیک است»، «باطنی زیبا»، «دریای موّاج حجاب»، «رنگ الهی»، «طلوع سپیده اقتدار» و «طنین روشنگرانه حجاب» از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

«یک بهار از بهشت می چینم»، در پی آن است تا با بیانی لطیف و شاعرانه، زیبایی های عفاف و حجاب را به تصویر بکشد تا از این طریق، گامی کوچک در راه برطرف ساختن این نیاز بردارد و به بانوان جامعه، بینش تازه ای درباره تأثیر زیبایی شناسی این مسأله ارائه دهد.

کتاب، به دنبال گشودن دریچه ای به سمت آگاهی و روشنی است تا جوانان ما با مطالعه آن، زیبایی عفاف و حجاب را به روشنی درک کنند.

کتاب یک بهار از بهشت می چینیم نوشته معصومه محمدی سیف در سال 1395 با شمارگان 1000 جلد و به قیمت 4500 تومان در 88 صفحه از سوی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات