۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۵۴۱۷

رییس مجمع اهل تسنن عراق خواستار بازگشت علما به کشور شد

رییس مجمع اهل تسنن عراق اولین قدم در طرح آشتی ملی را بازگشت علمای مهاجر به کشور خواند.
شیخ خالد الملا رییس مجم علمای اهل تسنن عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رییس مجمع اهل تسنن عراق در همایش وحدت اسلامی که از سوی جریان الجهاد و البنا در بغداد برگزار شد، فعالیت بسیج مردمی را موفقیت آمیز توصیف کرد و بیان داشت: بسیج مردمی، نیروهای امنیتی و مسلح در جریان عملیات آزادسازی استان موصل توانستند سمت چپ این استان را به طور کامل آزادسازند که این مساله یک پیروزی ارزشمند برای ملت عراق محسوب می‎شود.

وی افزود: باوجود آنکه برخی از رسانه‎های عربی، غربی و داخلی درپی مخدوش کردن چهره ملت عراق هستند هیچ خبری از چچنی‎هایی که به عضویت جریان‎های تروریستی درآمده‎اند و درپی کشتار مردم این کشور هستند، پوشش داده نمی شود.

رییس مجمع اهل تسنن عراق تصریح کرد: طرح آشتی ملی تیر خلاص پس از آزادسازی کامل استان موصل بر پیکر تروریسم است.

وی ادامه داد: اهل تسنن و شیعیان با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‎کنند بنابراین با استفاده از این طرح می‎توانیم اختلافات میان آن‎ها را با گفت‎وگو حل و فصل کنیم تا با همکاری همدیگر قلع و قمع مردم بی‎گناه و بمب‎گذاری‎ها کاهش یابد.

شیخ خالد الملا عدم توجه به سخنان مخالفان را یکی از مشکلات اساسی اهل تسنن عراق دانست و بیان داشت: طرح آشتی ملی در مرحله اول باید بین علمای اهل تسنن برگزار شود و علمایی که به کشورهای مختلف مهاجرت کرده‎اند به عراق بازگردند و اختلافات را حل و فصل کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات