۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۷۵۴۱۱
مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول خبر داد؛

برگزاری دوره پایان نامه و مقاله نویسی ویژه طلاب

مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به این که طلاب دزفولی موفق به کسب رتبه های برتر در جشنواره علامه حلی شده اند و این حوزه در سطح خوزستان در زمینه مقاله نویسی پیشگام است، گفت: در این باره دوره پایان نامه و مقاله نویسی ویژه طلاب برگزار می شود.
دوره پایان نامه نویسی

حجت الاسلام منصور کیانی، مدیر مدرسه آیت الله قاضی دزفول، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که حوزه علمیه در شهرستان دزفول سابقه فعالیت طولانی دارد، ابراز داشت: باتوجه به این که در سال های اخیر کم توجهی صورت گرفته اما بار دیگر حوزه علمیه به رونق خود بر می گردد.

وی با بیان این که در شهرستان دزفول چند مدرسه علمیه سنتی و آزاد فعالیت می کنند و تنها حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول تحت زیر نظر شورای مدیریت قم است، اظهار داشت: در دزفول صوفیه در چند محور مختلف فعالیت و هزینه های سنگینی را در این جهت صرف می کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به این که در جهت مقابله با صوفیه دوره های گوناگونی برای اساتید، طلاب، معلمان، دانش آموزان و عموم مردم برگزار و در آینده نیز اجرا خواهد شد، بیان داشت: فرقه های عرفان کاذب از صمیمیت مردم سوء استفاده و در قالب محبت امام علی(ع) به دنبال رسیدن به برنامه های خود هستند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول ادامه داد: در راستای مقابله با نحله های ضاله غرفه های فرقه شناسی و نمایشگاه های کتاب، پوستر و سی دی برای روشنگری در مناسبت های گوناگون برپا شده است.

برگزاری دوره پایان نامه نویسی و مقاله نویسی ویژه طلاب

حجت الاسلام کیانی با بیان این که حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول سال گذشته 140 مقاله به دبیرخانه علامه حلی ارسال و از این تعداد 60 و 40 مقاله به ترتیب در مراحل استانی و کشوری مورد تائید قرار گرفتند، افزود: طلاب دزفولی موفق به کسب رتبه های برتر در این جشنواره شدند و حوزه علمیه دزفول در سطح خوزستان در زمینه مقاله نویسی پیشگام است.

مدیر حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به برگزاری دوره پایان نامه و مقاله نویسی ویژه اساتید، نوید اجرای این دوره در آینده نزدیک برای طلاب را خبر داد.

وی با اشاره به این که مقاله پژوهشی «افق پژوهش» با هدف انتشار مقالات اساتید حوزه علمیه دزفول به چاپ رسید، گفت: مجله «افق مبین» ویژه عموم مردم با موضوع های گوناگون با هدف ترویج مباحث مذهبی و دینی به صورت تمام رنگی در 13 شماره منتشر شد.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری دوره بینش مطهر با محوریت تدریس کتب شهید مطهری، ادامه داد: تاکنون باتوجه به پایه تحصیلی طلاب کتاب هایی همچون «عدل الهی»، «جاذبه و دافعه علی»، «نظام حقوقی زن در اسلام» تدریس شده اند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به این که 200 طلبه در سطح های یک، دو و سه مشغول به تحصیل هستند و امتحانات پایان ترم خود را از تاریخ یکم تا نهم دی ماه سال جاری پشت سرگذاشتند، گفت: دزفول جزء سه شهر نخست استان است که باتوجه به مجوز آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان مشاوره رسمی درس خارج ارائه می دهد./302/9453/ب1

ارسال نظرات