۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۷۵۴۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توسعه پشتوانه‌ها و پیوست‌های فرهنگی سبب تقویت پیوندهای دینی در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تقویت پشتوانه‌های فرهنگی و گسترش پیوست‌های فرهنگی سبب ایجاد پیوندهای فرهنگی در جامعه ما می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی - شورای فرهنگ عمومی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع «پیوست فرهنگی» و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: در جامعه اسلامی با سه موضوع پشتوانه فرهنگی، پیوست فرهنگی و پیوند فرهنگی رو به رو هستیم که این سه محور باید از هم تفکیک شوند.

وی با بیان اینکه برخی موارد پشتوانه و بستر فرهنگی جامعه دینی هستند، ادامه داد: از سوی دیگر برخی موضوعات پیوست فرهنگی هستند که اگر پشتوانه‌های فرهنگی ضمیمه آنها شود در کنار یکدیگر پیوند فرهنگی را تشکیل می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت نتیجه پشتوانه و پیوست فرهنگی، ایجاد پیوند فرهنگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی است، تصریح کرد: پیامبر ما بنیان‌گذار این سه مرحله بود و هر سه مرحله را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حدیث «قولوا لا اله الّا اللّه تفلحوا؛ بگویید جز او خدایی نیست تا رستگار بشوید» از رسول گرامی اسلام پشتوانه فرهنگی جامعه دینی است، گفت: «لا اله الا الله» به معنای اعتقاد و باور درست و راستین است که پشتوانه فرهنگی حکومت و نظام اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: این فرموده حضرت محمد(ص) که «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ؛ من برای این مبعوث شدم كه مكارم اخلاقی را كامل کنم»، پیوست فرهنگی جامعه دینی است.

وی افزود: حضرت محمد(ص) به پیامبری مبعوث شد تا اخلاق و رفتار انسانها تنظیم و ساماندهی شده و تعاملات و معاشرات آنها رنگ دینی و الهی بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اخلاق پیوست فرهنگی اعتقادات ما بوده و اعتقادات پشتوانه‌های فرهنگی ما هستند، تصریح کرد: اینکه رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «الخُلقُ وِعاءُ الدّین» و اخلاق را ظرف دین می‌داند، برای این است که اعتقاد صحیح در اخلاق درست تجلی می‌یابد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در صورتی که پشتوانه‌های فرهنگی را تقویت و پیوست‌های فرهنگی را تجلی دهیم، نتیجه آن پیوند فرهنگی می‌شود.

وی گفت: اگر پیوست و پشتوانه‌های فرهنگی با هم ضمیمه شوند پیوند فرهنگی ایجاد می‌شود و اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ؛ در حقيقت مؤمنان با هم برادرند پس ميان برادرانتان را سازش دهيد و از خدا پروا بداريد» مصداق پیوند فرهنگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در صورتی پشتوانه‌های فرهنگی تقویت شده و اخلاق که مکمل توحید و اعتقادات است، نمود و بروز پیدا کند نتیجه این همراهی، متجلی شدن پیوندهای فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: تقویت پشتوانه‌های فرهنگی و گسترش پیوست‌های فرهنگی سبب ایجاد پیوندهای فرهنگی در جامعه ما می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات