۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۷۵۳۸۷
رییس جنبش آزادگان بحرین:

استقلال طلبی ملت ایران ستودنی است

رییس جنبش آزادگان بحرین با اشاره به استقلال طلبی ملت ایران در برابر استعمارگرایان، این ملت را شایسته تقدیر توصیف کرد.
سعید الشهابی رییس جنبش آزادگان بحرین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید شهابی رییس جنبش آزادگان بحرین در کنفرانس بین المللی گفت وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت که امروز در قم برگزار شد، گفت: متأسفانه بسیاری فرهنگیان و اندیشمندان جهان اسلام در اختیار حاکمان قرار گرفته و فقط دستورات حاکمان را انجام می دهند. آنان در رسانه ها به انتشار افکاری می پردازند که با مشکلات و دغدغه های مسلمانان مغایرت دارد.

وی افزود: گفت وگو بین اعراب و ایرانیان یک مساله استراتژیک است و سرنوشت امت، منطقه، فلسطین، وحدت و حتی نفت جوامع اسلامی را مشخص می کند.

این اندیشمند بحرینی تصریح کرد: کسی که فکر می کند می تواند از فرهنگ ایران بی نیاز باشد و از آن استفاده نکند سخت در اشتباه است. این مساله ای که حتی شبکه های ماهواره ای انگلیس به آن اذعان دارند.

الشهابی، شرط تکامل امت اسلامی را پیوند کشورهای اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه کشورهای بزرگ اسلامی از سوی دشمن مورد سوء استفاده قرار گرفته اند و دشمنان درصدد تجزیه این کشورها هستند.

وی ادامه داد: رسانه ها نقش ممهمی در این زمینه دارند و باید سخن حق و وحدت آمیز را بگویند تا گفت وگو میان مسلمانان گسترش یابد.

رییس جنبش آزادگان بحرین بر لزوم دوری مسلمانان از تندروی و تعصب افراطی در برخورد با یکدیگر تأکید کرد و گفت: همه ما از خاک بوده و انسان یکسان هستیم. ما حق نداریم عرب را برتر یا ایرانی را برتر از دیگران بدانیم.

وی تأکید کرد که ملت ایران به دلیل استقلال شایسته تقدیر است. ایران می خواهد استقلال داشته باشد اما برخی استعمارگرایان که می خواهند بر کشورها مسلط شوند استقلال این کشور را نمی خواهند.

الشهابی افزود: فشار شدیدی از سوی غرب علیه کشورهای اسلامی به راه افتاده است و ما باید فرهنگ احترام و همزیستی و وحدت سرنوشت را نهادینه سازیم زیرا سرنوشت ما یکی است./980/ب921/د

ارسال نظرات