۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۷۵۳۵۴
حجت‌الاسلام اقبالی مطرح کرد؛

تبیین آموزه‌های اصیل دین، وظیفه حوزه انقلابی

مدیر مدرسه علمیه علوی با اشاره به اینکه هدف دین مبین اسلام هدایت و جذب همه مردم جهان است، گفت: جریان‌های تکفیری سعی در خشن نشان دادن چهره اسلام دارند و با انجام اعمال شنیع، پدیده اسلام‌گریزی را به وجود آورده‌اند؛ بر این اساس وظیفه حوزه انقلابی تبیین صحیح آموزه‌های دین اسلام برای همگان است.
مهدی اقبالی

حجت‌الاسلام مهدی اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه هدف دین مبین اسلام هدایت و جذب همه مردم جهان است، گفت: جریان‌های تکفیری سعی در خشن نشان دادن چهره اسلام دارند و با انجام اعمال شنیع، پدیده اسلام‌گریزی را به وجود آورده‌اند؛ بر این اساس وظیفه حوزه انقلابی تبیین صحیح آموزه‌های دین اسلام برای همگان است.

مدیر مدرسه علمیه علوی با بیان بخشی از آیه 48 سوره فتح «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ؛محمد(ص) پيامبر خداست و كسانى كه با اويند بر كافران سختگير و با همديگر مهربانند» به تبیین ویژگی‌های جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: باید در جامعه اسلامی، رهبری الهی و با تدبیر قرار داشته باشد، سپس افراد جامعه باید با پشتیبانی از رهبر خود با تمام قوا در مقابل اسلام‌ستیزان مقاومت کنند.

وی ادامه داد: مسؤولان جامعه اسلامی نه تنها نباید دین را برای پیشبرد مسائل سیاسی و شخصی نادیده بگیرند بلکه همواره باید سیاست‌های کشوری را بر اساس آموزه‌های دین برنامه‌ریزی کرده و خود در چهارچوب آن عمل کنند.

عمل به موازین دین، اساس ماندگاری جامعه اسلامی

حجت‌الاسلام اقبالی با اشاره به سیره معصومین(ع) در زمینه عمل به آموزه‌های اصیل دین عنوان داشت: معصومین(ع) همواره در راستای احکام تشریعی دین مبین اسلام به گونه‌ای عمل می‌کردند که همگان برای نزدیک‌تر شدن به ایشان از یکدیگر سبقت می‌گرفتند؛ بنابراین اساس پابرجای ماندن جامعه اسلامی عمل به موازین دین به علاوه رعایت اخلاق در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره است.

مدیر مدرسه علمیه علوی با بیان اینکه رحمانیت مطلق در در دین اسلام وجود ندارد، ابراز داشت: با توجه به سیره معصومین(ع) درمی‌یابیم که ایشان در برابر ظلم هیچ‌گاه سکوت نمی‌کردند بلکه سرسختانه مقابل آن‌ می‌ایستادند؛ بنابراین مؤمنان هیچ‌گاه در برابر استکبار جهانی و دولت‌های کافر غربی و به‌ویژه تکفیری‌های داعش با رحمانیت برخورد نخواهند کرد./841/302/ب3

ارسال نظرات