۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۵۳۴۷
در ایام الله دهه فجر صورت می‌گیرد؛

برگزاری برنامه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

ابراهیمی ترکمان با اشاره به اینکه کمیته امور بین‌الملل دهه فجر در این دهه برنامه‌های فراوانی دارد، گفت: برنامه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به مناسبت سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.
ابوذر ابراهيمي ترکمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته امور بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه کمیته امور بین‌الملل دهه فجر در این دهه برنامه‌های زیادی خواهد داشت اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به مناسبت سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ما امسال در برنامه‌های خود برگزاری مراسم جشن و بزرگداشت سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی، برپایی سخنرانی‌های مختلف، چاپ ویژه‌نامه و مقالات، برگزاری هفته‌های فیلم ایران و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را خواهیم داشت.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات تاکید کرد: از جمله برنامه‌های دیگر این سازمان برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی و همچنین اعزام بیش از 100 هنرمند در رشته‌های گوناگون برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر به 25 کشور جهان اعزام خواهند شد.

ابراهیمی ترکمان یادآور شد: در برنامه‌های دهه فجر امسال ما به دنبال ارسال بیش از 8 هزار قلم از اقلام فرهنگی کشورمان به بیش از 10 رایزن و سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی به منظور برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، اسپانیا، ارمنستان، بلغارستان، آلبانی، اتریش، قبرس، ترکیه، قزاقستان و ترکمنستان هستیم.

وی افزود: برگزاری شب شعر، حمایت از برگزاری مراسم سالگرد سی‌و‌هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی مراکز و انجمن‌های همسو در خارج از کشور، برگزاری سمینار و گردهمایی دانشگاهی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز از جمله برنامه‎‌های کمیته بین‌الملل دهه فجر است.

‎رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات با اشاره به اقدامات ویژه این کمیته خاطرنشان کرد: ما در ایام دهه فجر رونمایی از کتاب 50 سال روابط فرهنگی ایران و فیلیپین در هتل دوسیت فیلیپین، انتشار مقاله بزرگ و مصور از موفقیت‌ها و پیروزی ایران پس از انقلاب در هفته‌نامه وچرنی مینسک بلاروس، مصاحبه رایزن فرهنگی ایران با تلویزیون ملی و رادیو ملی بلغارستان، اعزام هیاتی از زنان فرهیخته و رسانه‌ای بلغار به ایران خواهیم داشت.

ابراهیمی ترکمان بیان کرد: برگزاری نخستین همایش فکری تحت عنوان "وحدت الرسالات السماویه و دورها فی الاسلام العالمی" در شهر دمشق، برگزاری نشست گفتمان مسأله فلسطین در اندیشه‌های امام راحل، رونمایی از ترجمه قرقیزی شاهنامه فردوسی به همراه اجرای تئاتر رستم و سهراب، پخش فیلم مستند از پیشرفت‌های ایران از تلویزیون سراسری غنا و برگزاری اردوهای علمی و تفریخی از دیگر اقدامات ویژه امسال ما خواهد بود.

وی گفت: ما در بخش اقدامات ویژه خود تخفیف 70 درصدی هزینه‌های درمانی در باکو، برنامه ویژه دانش‌آموختگان لبنانی با حضور حداد عادل، اعزام چند گروه از نخبگان به ایران شامل (مسیحیان، مستبصران، اساتید مطالعات علوم اسلامی)، اقدامات فرهنگی تبلیغی، برگزاری هفته‌های دوستی کودک و نوجوان، برگزار ماه فیلم و سینمای ایران و برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوعات انقلاب اسلامی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در پایان گفت: در بنیاد اندیشه اسلامی نیز چاپ و ارسال سه ویژه‌نامه (محجوبه، الطاهره، الوحده)، آماده‌سازی و ارسال بسته‌های فرهنگی حاوی مقالات به 5 زبان را در دستور کار داریم، همچنین در معاونت آموزشی و پژوهشی برگزاری مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور انجام می‌شود./202/816/ب1

ارسال نظرات