۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۷۵۳۳۸

دوره فیض نور ویژه اساتید و مبلغان خواهر خوزستانی برگزار شد

معاون فرهنگی، تبلیغی و تربیتی حوزه های علمیه استان خوزستان از برگزاری دوره فیض نور ویژه اساتید، دانش آموختگان و مبلغان خواهر خوزستانی خبرداد و گفت: این دوره آموزشی با هدف تربیت مربی توانمند جهت پاسخگویی به شبهات و سوالات مطرح شده در میان مردم برگزار شد.
حوزه های علمیه خواهران

خانم فروزنده، معاون فرهنگی، تبلیغی و تربیتی حوزه های علمیه استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره دوره فیض نور ویژه اساتید، دانش آموختگان و مبلغان خواهر خوزستانی، ابراز داشت: این دوره آموزشی با هدف تربیت مربی توانمند جهت پاسخگویی به شبهات و سوالات مطرح شده در میان مردم برگزار شد.

وی اظهار داشت: دوره فیض نور در سه مرحله مقدماتی، متوسطه و تکمیلی است که دو مرحله مقدماتی و تکمیلی به شکل حضوری و مرحله متوسطه آن غیرحضوری و در قالب آموزش‌های مجازی و با استفاده از لوح فشرده، جزوه های آموزشی و کتاب است.

معاون فرهنگی، تبلیغی و تربیتی حوزه های علمیه استان خوزستان با اشاره به این که دوره فیض نور با حضور 182 نفر از اساتید، دانش آموختگان و مبلغان خواهر استان برگزار شد، ادامه داد: این دوره 2 روز بود و در آن مباحث فرقه شناسی در 6 موضوع در شش کلاس جداگانه برگزار شد.

فروزنده با اشاره به لزوم آشنایی بیشتر اساتید، دانش آموختگان و مبلغان خواهر حوزه های علمیه خوزستان با مباحث کلامی، فقهی، تاریخی، شبهات رایج و شیوه‌های مناظره، گفت: در این دوره درباره فرقه های وهابیت، بهائیت، اهل حق و تصوف، عرفان های کاذب و زرتشت و مسیحیت بحث و گفت‌وگو شد؛ هدف دوره آشنایی بیشتر از این فرقه ها و شناخت بیشتر مکتب اسلام است.

برگزاری دوره تربیت مربیان مهد کودک

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری دوره یک روزه تربیت مربیان مهدکودک با هدف شناخت بیشتر شخصیت کودک و چگونگی رفتار با آن، ادامه داد: در این دوره مباحث مهم تربیتی و مورد نیاز رشد اخلاقی کودک مطرح شد و نزدیک به 32 نفر از اساتید، دانش آموختگان و مبلغان خواهر حوزه های علمیه خوزستان حضور داشتند.

وی با تأکید براین که تربیت کودک باید جهت دار و باتوجه به اصول آن صروت گیرد، افزود: از دوران بچگی باید کودک را با اصول و اخلاق اسلامی آشنا کرد؛ چراکه اگر کودک براساس اصول اسلامی تربیت نشود ناهنجاری هایی را رقم می زند./303/9453/ب1

ارسال نظرات