۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۷۵۳۳۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

فراخوان نام نویسی دوازدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، حضور دو هزار و 500 دانش آموز ناحیه 1 اهواز در مسابقات قرآنی، ارسال 93 اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره تئاتر «لاله های سرخ» اندیمشک و تمدید نام نویسی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا 5 بهمن ماه از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، قاسم مقدمی، مسؤول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به فراخوان نام نویسی دوازدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این آزمون از شنبه(۲ بهمن) تا چهارشنبه(۲۷ اسفند) سال جاری است، افزود: این طرح به همت دبیرخانه طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم مستقر در سازمان دارالقرآن الکریم انجام شده است.

مقدمی با اشاره به اینکه این آزمون در راستای مصوبه جلسه ۵۷۳ مورخ هشتم آذر‌ سال ۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، در رشته‌ های حفظ ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم اجرایی می شود، اضافه کرد: زمان برگزاری آزمون پس از پایان مهلت ثبت‌نام اعلام می شود.

مسؤول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خوزستان، تصریح کرد: علاقه‌ مندان برای ثبت نام می‌ توانند در تاریخ های یاد شده به پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی TELAVAT.COM مراجعه کنند.

حضور دو هزار و 500 دانش آموز ناحیه 1 اهواز در مسابقات قرآنی

سید جاسم موسوی، مدیر دارالقرآن چهارده معصوم(ع) ناحیه یک آموزش و پرورش اهواز با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در سطح این ناحیه، ابراز داشت: این مسابقات در قالب مرحله شهرستانی چهاردهمین دوره از مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان خوزستان در این ناحیه برگزار خواهد شد

وی با اشاره به این که مسابقات در دو روز و به فاصله یک هفته در تاریخ های پنج‌شنبه ۷ و پنج‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه برگزار می شود، ادامه داد: دو دبیرستان دخترانه شاهد عفاف و شاهد رضوان به همراه تالار فردوسی به عنوان محل برگزاری این مسابقات انتخاب شده‌اند؛ مسابقات این مرحله ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم این ناحیه است.

مدیر دارالقرآن چهارده معصوم(ع) ناحیه یک آموزش و پرورش اهواز با اشاره به این که مسابقات در تاریخ 7 بهمن ماه در رشته های قرائت تحقیق و ترتیل، مداحی، اذان و احکام ویژه همه دانش‌آموزان برگزار می شود، ادامه داد: بیش از 2 هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر این ناحیه در این مرحله از مسابقات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

موسوی ادامه داد: در مسابقات پنج‌شنبه ۱۴ بهمن‌ماه نیز دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ ویژه و عمومی، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن کریم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

ارسال 93 اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره تئاتر «لاله های سرخ» اندیمشک

علی بازگیر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک با اشاره به بیست و دومین جشنواره تئاتر «لاله‌های سرخ» و اینکه 15 دی ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه بوده است، ابراز داشت: 93 اثر نمایشی به دبریخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۲۰ نمایش خیابانی و ۷۳ نمایش صحنه‌ای است.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر «لاله‌های سرخ» در ۲ بخش صحنه‌ای به صورت رقابتی و بخش خیابانی به صورت غیر رقابتی از ۱۸ تا ۲۱ بهمن در تالار خورشید و ۲ پلاتوی خانه هنر و استاد مهرآذین این شهرستان برگزار می‌شود.

دبیر بیست و دومین جشنواره تئاتر «لاله‌های سرخ» اندیمشک با اشاره به این که در بخش صحنه‌ای ۱۲ اثر و در بخش خیابانی ۴ اثر با نظر داوران بازبین به جشنواره راه خواهند یافت، گفت: بیست و دومین جشنواره تئاتر امسال نسبت به دوره گذشته استقبال گسترده هنرمندان استانی را به همراه داشت و استقبال قابل توجه هنرمندان استان‌های زاگرس نشین را نیز در دو بخش صحنه ای و بخش خیابانی شاهد بودیم.

گفتنی است، جشنواره تئاتر «لاله‌های سرخ» اندیمشک با موضوع شهدای مدافع حرم، حماسه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سنت‌ها و آیین‌های پسندیده بومی و مذهبی در گستره ۱۲ استان زاگرس نشین از جمله اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، مرکزی و همدان برگزار شده است.

تمدید نام نویسی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اهواز

محمد سهرابی، رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تمدید نام نویسی بیست‌ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اهواز همزمان با سراسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا ۵ اسفندماه، ابراز داشت: براساس اعلام معاونت فرهنگی وزارت بهداشت تاکنون اهواز با ۴۷۰ ثبت‌نام کننده در میان ۱۰ دانشگاه نخست بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان قرار دارد.

رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تمدید مهلت نام نویسی جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه تا تاریخ 5 اسفندماه سال جاری، گفت: براساس زمان‌بندی انجام شده مرحله دانشگاهی این جشنواره قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اسفندماه برگزار می‌شود.

وی با بیان این که جشنواره در بخش آوایی شامل حفظ سوره های «سوره حدید با ترجمه، ۱، ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن»، « قرائت تحقیق و ترتیل»، «نغمات آئینی شامل اذان، تواشیح، ترجمه خوانی، دعا و مناجات خوانی»، «بخش معارف قرآنی و سیره معصومین شامل آشنایی با احادیث اهل بیت:، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیرقرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین:و احکام، پرسمان قرآنی» است

سهرابی به بخش های دیگر این جشنواره اشاره کرد و گفت: «بخش کتابخوانی بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب»، «بخش پژوهشی مقاله نویسی، طرح پژوهشی، ترجمه و تألیف کتاب»، «بخش فناوری تولید نرم افزار و اپلیکیشن و کانال شبکه های مجازی»، «ادبی شعر، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی»، «هنری خوشنویسی، نقاشی،عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرّق و منبّت و طراحی پوستر»، «نشریات شامل آثاری همچون مصاحبه، گزارش، مقاله دینی و قرآنی، طرح روی جلد، گرافیک و صفحه‌آرایی» و «نشریات» است./303/9453/ب1

ارسال نظرات