۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۷۵۳۱۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

بی توجهی به تربیت دینی و سیاسی جوانان سبب تضعیف انقلاب می‌شود

امام جمعه اصفهان طلاب و روحانیان را الگوهای دینی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: اگر نتوانیم دانش آموزان و دانشجویان را در کنار هدایت معنوی از نظر سیاسی آگاه و هدایت کنیم، خطر انحراف سیاسی آنان به مثابه از دست دادن انقلاب است.
گردهمائی ائمه جمعه استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دوره توانمند سازی طلاب و روحانیان شاغل در آموزش و پرورش استان اصفهان که در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد از تعلیم و تربیت به عنوان یک کار عظیم نام برد و گفت: کار طلبگی بر اصولی چون فراگیری آموزه های دینی و انتقال آن مفاهیم به دیگران استوار است.

وی همچنین ادامه داد: یک طلبه زمانی که با فراگرفتن اصول و مبانی دینی از تحصیل دست بر می دارد تا تعلیم و تربیت انسان ها را به واسطه آنچه فراگرفته است برعهده بگیرد، یعنی مسؤولیت مهم و خطیرتری را انتخاب کرده است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در بدترین محیط های اجتماعی نیز امکان تعلیم و تربیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: همان طور که یک باغبان اگر بتواند در بدترین شرایط آب و هوایی گلی را برویاند معجزه ای اتفاق افتاده است، در بدترین محیط های اجتماعی نیز اگر مزین به اخلاق اسلامی باشیم، می توان انسان های نیک پرورش داد.

وی امیرمومنان(ع) را معجزه رسالت عنوان و خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) در بدترین شرایط که کفر، بت پرستی و فساد حاکمیت داشت به رسالت مبعوث شدند و پرورش انسانهای بزرگی همچون حضرت علی(ع) از معجزه رسالت ایشان است.

آیت الله طباطبایی نژاد طلاب و روحانیان را الگوهای دینی دانش آموزان عنوان و با تاکید بر لزوم رعایت دستورات دینی از سوی آنان، ادامه داد: دانش آموزان از معلمان خود الگو می گیرند که اگر این معلم در لباس روحانیت ظاهر شود الگوی دینی آنان به شمار می آید از این رو معلمان ملبس به لباس روحانیت باید خود عمل کننده به دستورات دین باشند.

وی با بیان اینکه هدایت و پرورش انسان تنها به عهده معلمان دروس دین و زندگی نمی باشد تصریح کرد: رفتار، گفتار، کردار و عمل معلمان جدای از هر رشته ای که تدریس می کنند می تواند بر سرنوشت انسان اثر گذارد و منجر به هدایت آنان شود بنابراین مسؤولیت هدایت تنها بر عهده معلمان دروس دینی نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خطر انحراف سیاسی دانش آموزان را به مثابه از دست دادن انقلاب دانست و گفت: اگر نتوانیم دانش آموزان و دانشجویان را در کنار هدایت معنوی از نظر سیاسی آگاه و هدایت کنیم، خطر انحراف سیاسی آنان به مثابه از دست دادن انقلاب است./202/939/ب1

ارسال نظرات