۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۵۳۰۹
امام جمعه ابهر:

رفتارهای طلاب باید بر اساس حکمت باشد

امام جمعه شهرستان ابهرِ زنجان با اشاره به لزوم رفتار طلاب بر اساس حکمت، گفت: اهل بیت(ع) به ما آموخته اند که حرکات و رفتارهای ما باید بر اساس حکمت باشد؛ حتی بسیاری از حرف های خودمانی مانند «حالت چطور است» نیز در لغت نامه اهل بیت(ع) بر اساس حکمت پاسخ داده می شود.
حجت الاسلام رحیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه شهرستان ابهر زنجان امروز در جلسه درس اخلاق طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، با اشاره به لزوم رفتار طلاب بر اساس حکمت، گفت: اهل بیت(ع) به ما آموخته اند که حرکات و رفتارهای ما باید براساس حکمت باشد؛ حتی بسیاری از حرف های خودمانی مانند «حالت چطور است» نیز در لغت نامه اهل بیت(ع) بر اساس حکمت پاسخ داده می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می توان به پاسخ امام حسین(ع) به یکی از اصحاب که از ایشان پرسید «چگونه صبح کردی» اشاره کرد که فرمودند در حالی صبح کردم که خدای من بالای سرم بود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به ظرافت ها و لطافت های پاسخ مذکور از امام حسین(ع)، تصریح کرد: همین یک نکته در پاسخ ایشان قابل توجه است؛ همین یک دیدگاه توحیدی و خدامحور را اگر بتوانیم در خودمان حل کنیم، بسیاری از مشکلات ما طلاب و مردم جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه با اشاره به گلایه طلاب از عدم حضور اساتید اخلاق خوب در شهرستان ها، افزود: بسیاری از طلاب از عدم حضور اساتید اخلاق خوب در شهرستان ها گلایه می کنند که به نظر بنده ما باید ظرفیت دریافتی خود را بالا ببریم تا قابل شویم، و الا همین حرف های ما را رهبر انقلاب و آیت الله بهجت نیز بر زبان جاری می کنند.

امام جمعه شهرستان ابهر زنجان در ادامه با اشاره به دستور العمل عمومی اساتید عرفان و اخلاق، خاطرنشان کرد: پاسخ بسیاری از بزرگان اخلاق و عرفان به سؤال مردم درباره چگونگی رسیدن به درجات بالای اخلاق و عرفان این است که به واجبات عمل کنید و از محرمات دوری کنید، همین دستورالعمل برای عابقت بخیری کافی است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به لزوم توجه به روز معاد، گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که یک روز حساب و کتابی هم در پیش رو هست و همه این سنگینی اعمال ما را فرا خواهد گرفت، پس باید نسبت به همه آنها حواس جمع باشیم.

وی در پایان طلبگی را وادی عشق خواند و اظهار داشت: وادی اخلاق و طلبگی، وادی عشق است و برای ورود به این وادی باید گریه های شبانه به درگاه الهی را زیاد کنیم، که همین گریه روزی کارساز خواهد بود./949/202/ب2

ارسال نظرات