۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۵۲۴۵
استاد دانشگاه لبنان:

هجمه شدید رسانه ای علیه ایران در جهان عرب وجود دارد

استاد علوم اجتماعی دانشگاه لبنان تأکید کرد که ملت های عربی به دلیل هجمه رسانه‎ای گسترده علیه ایران، شناختی از فرهنگ و میراث علمی این کشور ندارند.
طلال عتریسی استاد دانشگاه لبنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلال عتریسی، استاد علوم اجتماعی دانشگاه لبنان و کارشناس مسائل ایران، امشب در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی گفت وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت که در قم برگزار شد، گفت: بسیاری از اندیشمندان عرب به فرهنگ ایران علاقه داشته و از فردوسی و سعدی و ... یاد می کنند.

وی افزود: آنان به خوبی می دانند که تاریخ مشترکی میان ایران و جهان عرب وجود دارد و اهتمام فراوان به یادگیری زبان فارسی نیز نشان دهنده این مساله است، به گونه ای که در دانشگاه لبنان و مصر زبان فارسی تدریس می شود.

عتریسی تصریح کرد: مشکل اینجاست که زمانی که از جنبه سیاسی به ایران نگریسته می شود، ابعاد تفاوت پیدا می کند و به روابط فرهنگی و تاریخی اعتنایی نمی شود.

این استاد لبنانی با اشاره به تبلیغ گسترده علیه جمهوری اسلامی خاطرنشان ساخت: آنجه این روابط فرهنگی را به تاخیر می اندازد، سیاست است. الان باید مشخص کنیم که آیا باید روابط سیاسی را بهبود دهیم تا روابط فرهنگی از سرگرفته شود یا برعکس؟

وی ادامه داد: تاریخ مشترک و ارزش فرهنگ تاریخی ایران را هیچ کس منکر نمی شود اما مهمانان به دلیل مشکلات سیاسی و امنیتی که دولت هایشان نسبت به سفر به ایران دارند، نمی توانند در چنین مراسم هایی حضور یابند.

این اندیشمند لبنانی مسؤولیت ایران را در این زمینه بزرگ توصیف کرد و بیان داشت: آنجه رسانه ها درباره ایران می گویند و متاسفانه مردم نیز به این مسائل توجه دارند، این است که ایران دارای برنامه هسته ای است و از تروریسم حمایت می کند.

وی تأکید کرد که میراث علمی و فرهنگی و دینی و اجتماعی ایران به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیار غنی است اما جهان عرب با آن آشنا نیستند.

عتریسی افزود: از برادران مسؤول می خواهیم تلاش های بزرگی برای آشنایی فرهنگیان و نخبگان عربی به دستاوردهای بزرگ و مهم اسلامی ایران انجام دهند./980/ب921/د

ارسال نظرات