۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۷۵۲۴۴
مدرس حوزه علمیه سفیران زاهدان:

مهمترین راه جلوگیری از مفاسد، امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام الهی امر به معروف و نهی از منکر را راه سلامتی جامعه دانست و گفت: مهمترین راه جلوگیری از مفاسد، امر به معروف و نهی از منکر است؛ ما نباید در مقابل مفاسد اجتماعی سکوت کنیم.
امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام محمد الهی، مدرس حوزه علمیه سفیران زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: با بالا بردن سطح اعتقادات مذهبی و اصلاح فرهنگ می‌توان از مفاسد اخلاقی جلوگیری کرد.

وی راه‌های جلوگیری از مفاسد را برشمرد و بیان کرد: صدا و سیما می‌تواند با ساختن سریال‌ها و مستندها مردم را از این موضوع آگاه سازد، از دیگر علل زیاد شدن مفاسد، احساس ناامیدی به خدا، بیکاری و تأخیر در ازدواج است.

مدرس حوزه علمیه افزود: مهمترین راه جلوگیری از مفاسد، امر به معروف و نهی از منکر است؛ ما نباید در مقابل مفاسد اجتماعی سکوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات دین ما است و اگر کسی در حال انجام فساد است باید با رعایت شرایط او را از گناه بازداریم.

حجت الاسلام الهی امر به معروف و نهی از منکر را راه سلامتی جامعه دانست و گفت: نهادینه کردن فرهنگ  امر به معروف و نهی از منکر سبب سلامت جامعه اسلامی و کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی می شود.

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مسائل کوچک و بزرگ از واجبات است، امروز همگان باید این مهم را در راس امور خود قرار دهند./831/303/ب2

ارسال نظرات