۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۷۵۲۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهدای روحانیت در دو جبهه جهل و جهالت جهاد کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به وجود 72 شهید طلبه و روحانی در خراسان شمالی، گفت: شهدای طلبه و روحانی در دو جبهه جهل و جهالت جنگیده و جهاد کردند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه شنبه در جمع شماری از روحانیان، با اشاره به اینکه رسالت طلبگی و روحانی بودن خطیر و حساس است، اظهار کرد: باید در این راه اخلاص داشت و نیت‌ها را برای خدا خالص کرد.

وی خطاب به طلاب و روحانیان افزود: اخلاص جواب می‌دهد، خدا با كسي قوم و خويشي ندارد؛ ازاین‌رو می‌فرماید: «من كان لله كان الله له» و تأکید می‌کند که هركه با خدا باشد خدا با او است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اين قانون الهي است که هر كس در برابر دين خدا تواضع كند خدا رفعت می‌دهد و امام علی (ع) هم می‌فرماید: «أخلص تنل»؛ اخلاص بورز تا به مقصد برسی.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بنا به آموزه‌های اسلامی وحدت جامعه بهشتی ایجاد کرده و اختلاف زمینه‌ساز تشکیل جامعه جهنمی می‌شود، خاطرنشان کرد: جامعه بهشتی وحدت صفت بوده و جامعه‌ای جهنمي صفت می‌شود كه اختلاف صفت باشد.

وی با بیان اینکه شهدا یکی از محورهای وحدت در جامعه اسلامی و تشکیل جامعه بهشتی هستند، اظهار کرد: شهدا دو تا پيام مهم به ما دادند؛ نخست اينكه با هم متحد باشیم؛ زیرا اگر متحد نبوديم اين جبهه‌ها به نتيجه نمی‌رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این اتحاد جامعه به‌گونه‌ای بود که همین‌که می‌گفتند رزمنده‌ها به لباس و غذا احتياج دارند، کامیون‌ها و قطارها به سمت جبهه می‌رفت و مردم در شادي و غم هم شريك بودند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه باید راه شهدا را ادامه دهیم، افزود: در این راستا اين حزب‌بازی‌ها و اختلاف‌ها درست نیست باید مراقب باشیم اختلاف‌ها جامعه ما را جهنمي صفت نکند.

وی اضافه کرد: پیام دوم شهدا این بود كه استکبارستیز باشيم؛ یعنی حتي اگر دشمن وارد كشور ما شد با تمام توان بيرون كرده و از کیان اسلام دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به وجود 72 شهید طلبه و روحانی در خراسان شمالی، اظهار کرد: شهداي روحانيت در دو جبهه جهل و جهالت جنگیدند، جهل اين است كه طرف نمی‌داند و جهالت آن است كه گاهي می‌داند اما عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: در ابتدای ظهور اسلام همه جبهه می‌رفتند؛ درنتیجه جبهه تبلیغ و ترویج دین بی سرباز می‌ماند، آيه آمد كه كجا می‌روید؟ عده‌ای بمانيد و از پيامبر چيزي ياد بگيريد و به كساني كه برمی‌گردند ياد بدهيد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اینکه می‌فرماید: «مداد العلما افضل من دماء الشهداء» به دلیل آن است که علما هم در جبهه جهل زدایي و هم در جبهه جهالت زدایی جنگیده و جهاد می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات