۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۴۷۵۲۳۷
حجت الاسلام ابراهیمی تشریح کرد؛

اهداف و انگیزه تأسیس مرکز تخصصی فلسفه اسلامی اسراء

مدیر مرکز حوزوی فلسفه اسلامی اسراء با تشریح اهداف و انگیزه تأسیس این مرکز گفت: این مرکز تخصصی با بیش از 5 دوره فعالیت در زمینه فلسفه و تفسیر، زیر ساخت های آموزشی را برای پرورش دانش پژوهان فراهم کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  ابراهیمی در آیین افتتاح مرکز تخصصی حوزوی «فلسفه اسلامی اسراء» درباره انگیزه تأسیس این مرکز گفت: این مرکز آموزشی تحت اشرافیت حضرت آیت الله جوادی آملی تأسیس شده و در این مرکز حکمت متعالیه به جامعه علمی و فلسفی ارائه می شود.

وی اظهار داشت: این مؤسسه آموزشی کارنامه ای با بیش از 5 دوره فعالیت تخصصی در زمینه تفسیر و فلسفه دارد و اکنون زیرساخت های آموزشی فراهم شده تا طلاب معزز بتوانند در این مرکز آموزشی پرورش یابند.

مدیر مرکز تخصصی حوزوی فلسفه اسلامی اسراء ابراز داشت: حجج اسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی، یزدان پناه، پارسانیا و امینی نژاد از اعضای شورای مدیریت این مرکز تخصصی هستند.

وی بیان داشت: برای نخستین دوره آموزشی 60 دانش پژوه نام نویسی کردند که 16 نفر آن ها پس از انجام مراحل مصاحبه، پذیرفته شدند.

حجت الاسلام  ابراهیمی ادامه داد: دو شاخصه مهم این مصاحبه ها، انگیزه و علاقه بالای دانش پژوهان به فلسفه و حکمت اسلامی و سابقه مطالعات و آگاهی آن ها در زمینه فلسفه اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: از اساتید برجسته برای امر آموزش دعوت به عمل آمده و آن ها نیز بزرگوارانه دعوت ما را پذیرفتند و اساتید دیگر هم اعلام آمادگی کردند که در ترم های بعدی خدمت آن ها خواهیم بود.

مدیر مرکز تحصصی حوزوی فلسفه اسلامی اسراء تأکید کرد: تشکیل شورای علمی این مرکز تخصصی از اقداماتی است که منطبق بر اصول شورای عالی حوزه های علمیه انجام شده است.

وی افزود: تعیین سرفصل های دروس با توجه به اهداف تعیین شده از سوی شورای عالی حوزه های علمیه، تهیه منابع برای هر درس و تدریس آثار حضرت آیت الله جوادی آملی در آموزش از دیگر اقدامات این مرکز آموزشی است.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: تدوین کتاب های آموزشی بر اساس اندیشه حضرت آیت الله جوادی آملی و منطبق بر اصول شورای عالی حوزه های علمیه از دیگر اهداف این مرکز آموزشی است./840/پ202/ج1

ارسال نظرات