۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۴۷۵۲۳۴
اندیشمند تونسی:

ایران هیچگاه تهدیدی برای نظام های عربی نبوده است

یکی از اندیشمندان تونسی با اشاره به اینکه ایران هیچگاه تهدیدی برای نظام های عربی نبوده است بر لزوم گفت وگو با این کشور تأکید کرد.
ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، فوزی علی حسین العلوی از اندیشمندان تونس و رییس موسسه مسارات این کشور، امشب در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی گفت وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت در قم، گفت: ایران سرزمین ارتباط است و هیچگاه در طول تاریخ تهدیدی برای نظام های عربی نبوده و به سوی استعمار اعراب نرفته است.

وی افزود: گفت وگو با ایران مساله ای مهم و ضروری و گزینه ای استراتژیک به شمار می آید و بدینوسیله می توانیم وجود مشترک امت واحده اسلامی را با از بین بردن عوامل فتنه و مشکلات جانبی محقق کنیم.

این اندیشمند تونسی تصریح کرد: باید ابتکار عمل را از فتنه گران گرفت و در برابر اقدامات وحشیانه سلفی گرایان و تکفیری با قاطعیت ایستادگی کرد.

علوی ادامه داد: این گفت وگوها می تواند تلاش های وحدت آمیز امت اسلامی برای نجات ملت هایمان از استعمار نوین را به نتیجه برساند. ما باید از دیدگاه تنگ نظرانه به سوی ترسیم نمادهای استقلال واقعی برویم که می تواند امت اسلامی را اعتلا بخشیده و در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی از برگزاری این کنفرانس ابراز خرسندی کرد و آن را پایگاه ارائه راه حل های واقعی و قابل اجرا توصیف کرد.

این اندیشمند تونسی در بخش پایانی سخنان خود از فاجعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو ابراز تاسف کرد و شهادت جمعی از آتش نشانان را به رهبر معظم انقلاب، مسؤولان و ملت ایران تسلیت گفت./980/ب960/د

ارسال نظرات