۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۵۱۹۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس سبب تربیت نسل انقلابی می‌‌شود

مدیر حوزه های علمیه لرستان بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مدارس برای تربیت نسلی انقلابی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه به ویژه بین این نسل تأکید کرد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی میناپور، عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای عملی با محوریت اقامه نماز در مدارس که در سالن جلسات آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، گفت: نماز بهترین وسیله برای حفظ سلامت جسم و روح آدمی است.

وی با بیان اینکه هدایت انسان و سلامت زندگی فردی و اجتماعی از آثار و برکات نماز است، افزود: تبیین فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان آسیبها و ناهجاریهای اجتماعی را کاهش می دهد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان وقت شناسی، نظم، تبعیت پذیری و هدایت صحیح انسانها را از دیگر آثار و برکات نماز دانست و گفت: از دوران کودکی باید فرزندان خویش را با فرهنگ اقامه نماز آشنا سازیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نوک پیکان دشمن در جبهه جنگ نرم به سوی نوجوانان و جوانان است، خاطرنشان کرد: حضور مبلغان در مدارس ضروری است و در سایه این حضور و بصیرت افزایی بین دانش آموزان می توان هجمه های دشمن را خنثی کرد.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز و بیان اثرات و برکات نماز در مدارس از سوی مبلغان، طلاب و ائمه جماعات در تربیت نسلی مؤمن مؤثر است و هجمه های دشمن را خنثی می کند.

وی با بیان این‌که مبلغان و طلاب به عنوان فرزندان اسلام و انقلاب با بهره گیری از دانش قرآنی و علوم اهل بیت(ع) در تربیت نسلی مؤمن و انقلابی نقش مؤثری دارند، افزود: در این زمینه آموزش و پرورش و حوزه با همکاری و همدلی می توانند در تربیت نسل نو ایفای نقش کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان بر ضرورت برگزاری و افزایش کارگاه های آموزشی و دانش افزایی تأکید کرد و افزود: در این جهت آموزش و پرورش باید نقش حمایتی خویش را تقویت کند./202/9459/ب1

ارسال نظرات