۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۷۵۱۹۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

همدلی و همدردی مردم سرمایه اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به ابراز همدلی و همدردی مردم نسبت به حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت آتش نشانان، گفت: ابراز همدردی مردم سرمایه اجتماعی و ارزش است و باید قدردان این سرمایه بود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکوی تهران که در مرکز آتش‌نشانی محمد رسول‌الله(ص) خرم‌آباد برگزار شد، یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان این حادثه را گرامی داشت.

وی با اشاره به ایثار جان آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو برای نجات جان دیگران، افزود: عمل این آتش‌نشانان نهایت ایثار و فداکاری است و این ارزش والایی در نزد خدای متعال دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آتش‌نشان‌هایی که در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران به شهادت رسیدند انسانهای فداکار و باگذشتی بودند و در آزمون و امتحانی سخت جان‌ خود را فدا کردند تا هموطنان آنها آسیب نبینند، عنوان داشت: شهادت این آتش‌نشانان احساسات عمومی مردم را جریحه ‌دار کرد و موجب شد مردم با آنان همدردی کنند.

وی با اشاره به حضور مردم در این‌گونه حوادث که به میدان میآیند، بیان کرد: ملت ایران، ملتی عاطفی، مهربان و صممیی هستند و نسبت به مصائب انسانی حساس و عکس‌العمل نشان می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به عکس‌العمل و همدردی مردم با شهادت آتش‌نشانان اشاره و عنوان کرد: این همدردی و همدلی یک سرمایه اجتماعی و خصلت الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی از انسانهای مؤمن به عنوان «ید واحده» یاد شده است، خاطرنشان کرد: این احساس همدردی و این فرهنگ باید همچنان زنده بماند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه باید قدردان این سرمایه اجتماعی باشیم، افزود: حادثه پلاسکوی تهران درس عبرتی برای مسؤولان امر باشد تا جلوی حوادثی مشابه آن گرفته شود.

وی تصریح کرد: با درس گرفتن از این حوادث و آمادگی در برابر حوادث احتمالی می توان جلوی تلفات و خسارات در زمینه های مختلف گرفته شود./9459/202/ب2

ارسال نظرات